wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 februari 2019

Blåst och snart badsäsong

Av Wilma Border collie - 19 februari 2019 18:22

Hörde talas om att i dag skulle vi åka till Eskilstuna.

Hämtade Sigrid och Micco och informerade om att vi skulle säkert besöka Köttbullerstaurangen.

Vi åkte, hann en liten bit innan matte insåg att nåt var fel, hon tog en annan väg ut ur Malmköping och lyckades i en rondell med att svänga hemåt i stället för att åka rakt fram. Efter att ha varvat en annan rondell så blev det i alla fall rätt.

I Eskilstuna passade vi bilen medan matte gjorde nåt tråk. Fördrev tiden med att prata om de smarriga köttbullarna som väntade.

   

Alltså detta är bara för mycket! Matte har ställt bilen utanför vår restaurang och försvann ensam!!!!!! Vi var blåsta på köttbullarna. Ingen risk att hon skulle käka upp dom i alla fall eftersom hon är vegetarisk.

Usla ursäkten var att hon skulle bara lämna nåt till sin mamma och dessutom skulle hennes mamma bort och inga köttbullar var tinade.

Passade bilen igen medan nån tråkmat handlades.

På väg hemåt passerade vi Sigridmattes jobb. På håll såg matte nån vänta på bussen, varvid hon bestämde sej för att det var nog Sigridmatte. Alltså saktade hon in och tänkte plocka upp personen. Bara det att det var en gammal människa med rullator!!!

Alltså denna är vi ute och åker bil med!! Ett under att vi inte försvinner spårlöst för all framtid.

   

Äntligen ute ur bilen och vi är hemma nära sjön. Jag och Micco lekte en hel del.

 


Så provade vi att käka gräs. Nä det här övervintrade är inget gott, bara att hoppas att det goda färska kommer snart.

   

Men är det verkligen möjligt?? Trodde att jag drabbats av hallucinationer.

   

Nä isen håller på och dör och det var isfritt vid hundbadet. Om ni bara visste vad gott det är med sjövatten. Har inte druckit sånt på evigheter.

   

Sigrid hittade sand som gick att gräva i. Hon grävde och grävde. Många djupa och livsviktiga gropar blev det. Den som närmar sej hennes gropar riskerar en mycket plågsam död.

   

Eftersom vi blev blåsta på de goda köttbullarna så käkade jag bark. Måste försöka bli mätt på nåt i alla fall.

   

Provade att flyga. Går utmärkt att flyga mellan borden här. Får jag träna en del så kan jag säkert flyga ännu längre.

   

Micco ska aldrig mer försöka påstå att han fryser. Kan man plaska runt i sjön i februari då är man inte frusen.

   

Fast när han slutade bada så kollade vi bryggorna. Mycket viktigt och Sigrid bara grävde. Matte lät henne vara lös med släpande koppel. Hon glömde allt om jakt eftersom det bara skulle grävas.

   

Det är nånting där uppe? Kan det möjligen vara en social Ekorre?

   

Blev anklagad för att vara extremt förvirrad för jag satt och stirrade på nåt skräp som fastnat i trädet. För övrigt bör inte matte prata om förvirring efter hennes konstiga saker på förmiddagen.

   

Otroligt!!!!! Helt plötsligt kom Sigrid ihåg att hon kan det där med inkallning. Vore trevligt om hon hinner vara normal en stund i alla fall innan det är dags att bli hormonhäxa.

   

Normal och normal…………….helt plötsligt så skulle Micco dö igen. Slutade med att jag var tvungen att vara polis och Micco sökte skydd hos mej.

   

Inte bara sand som det ska grävas gropar i. Jorden skulle också provas Samma sak där, vi fick inte närma oss för då kom dödshoten.

   

Om Sigrid grävt och stoppat huvudet i de viktiga groparna? Nä det kan väl ingen tro så ren och fin som hon är.

Gick till bilen och skjutsade hem dom till sej. Jag åkte hem och sov.

   

Äsch! Varför har inte tillfälliga Pryl 7an öppet när jag passerar??

   

Se till att öppna dörren!! Du ser väl att Dixie vill ha ost! Jo jag kom in och Dixie fick sin ost.

   

Lyckades hitta ett ställe på Heden som inte var skridskobana. Min boll så klart jag vill leka med den. Var länge sen sist.

   

Hade mycket skoj med den en stund, men sen började det regna så jag ville hem.

I morgon har jag hela min flock samlad. Får se vad vi ska hitta på då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards