wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Inkallning med Sigrid och Ossybus

Av Wilma Border collie - 8 februari 2018 18:07

Blev en bra kväll i går för Sigrid var kvar hos mej tills det var dags för sista kvällsrundan. Så här borde det vara varje dag med hennes matte i säkert förvar på jobbet.

I dag tänkte jag hämta Sigrid på morgonrundan men fick bara höra att hennes matte hade den dåliga smaken att vara ledig efter maratonpasset igår.

Fast sen fick jag gå och hämta Sigrid. Först hade matte tänkt skjutsa oss nånstans men det var så grått och kyligt att det tar vi en annan dag.

   

Titta här världen var svart vit. Mycket finare när den är grön.

   

Tänkte leka på Heden men matte vägrade. Enligt henne så skulle Sigrid visa att hon kan inkallning innan det var att tänka på fria tassar för henne. Gatorna runt Heden är det en massa trafik på och dessutom var det halt.

   

Skidbacken skulle vara en lämplig plats enligt matte. Jag fick minsann vara på fria tassar på vägen dit.

   

Vid backen så träffade vi Chilli, hon är trevlig så jag lekte en del med henne.

   

Sigrid visade sina sämre sidor och sa bara en massa fula ord.

   

Inkallning var det. Titta vad vi är duktiga, eller bilden ljuger, Jag kom till matte och Sigrid stannade på avstånd.

   

Hörru Sigrid ta och sköt dej nu. Jag var och hämtade henne flera gånger men hon tänkte inte alls närma sej matte.

   

Komma? Jag? Nä det har jag verkligen inte tid med, har så mycket viktiga saker att sköta som du ska strunta fullständigt i. Fast sen råkade Sigrid komma för nära matte som omgående satte en fot på kopplet. Slut på den friheten.

   

Nu tänker vi faktiskt leta efter Ossy. Har vi tur så hittar vi honom.

   

Hej Ossy! Det var verkligen på tiden, vi har ju inte setts sen i lördags.

   

Nu går vi och har skoj en stund va? Finns alltid massor med roligt att göra tillsammans.

   

Titta noga på den här bilden den innehåller två rätt och ett fel. Jag och Ossy kommer för matte har ropat men Sigrid och sticker åt alldeles fel håll.

   

Jodå här rymmer hon. Matte trodde att hon skulle lägga de planerna på hyllan eftersom hon brukar leka en massa med Ossy.

   

Men Ossy gick och hämtade henne. Matte hörde ett av Sigrids Drama queen utbrott så hon fick nog skäll av Ossy.

   

Alltså det här trädet, där brukar det växa ost. Varför växer det ingen ost här nu?

   

Men matte trollade så helt plötsligt fanns det en massa ost där. Vi städade bort allt.

   

Jag och Ossy vi lekte och hade skoj, medan Sigrid var fånge och försökte rymma igen.

   

Ossy försökte faktiskt få igång Sigrid, men hon var helt ointresserad.

   

Så där vi är klarat med allt vårt skoj och Ossy har bett om sitt ben. Han fick det självklart och vi gick vidare.

   

Jag kollade av en del i Tråkskogen men hittade inget spännande. Sigrid fick fortsätta med sin fångenskap.

   

Men där kom ju Ossyhusse i en av sina maskiner. Undrar om han har Ossy med sej? Jag fick väldigt bråttom.

   

Nähä Ossy var inte med och tydligen skulle det bara köras ut snö på det där som ska bli skidspår.

   

Bänksittning var länge sen så det provade, blev självklart godis.

   

På väg hem och då kom solen och det blev väldigt varmt. Typiskt när det var dags att gå hem.

   

Affärskontakter måste man sköta, släpp in oss!!!!!

   

Jodå Susanne hade öppet så vi fick godis, precis vad vi behövde.

   

Hemma hos Sigrid var det fika. Eller som vanligt smarrig torkad kyckling till oss och kaffe till människorna.

   

Hm, undrar vad de pratar om? Bäst att lyssna noga så det inte planeras för nån hundnappning och fångenskap. Har ju dåliga erfarenheter. Nu var det ingen fara jag fick följa med hem igen.

I morgon har vi visst tassarna fulla, hundligt assistentjobb igen och en del annat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 11 april 17:58

Vanliga ensamma morgonrutinen. Sen skulle Basse hämtas. Han borde ha varit vid sin vanliga liftarplats, men jag hittade honom hemma hos honom. Just då regnade det rejält.   Jo vi tänkte att vi kan hänga inne hos Basse idag. Nä sa matte, de...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards