wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 juni 2017

Massor, massor med kompisar

Av Wilma Border collie - 18 juni 2017 18:13

Vilken alldeles perfekt dag detta blev trots att ovädret fortsätter. När jag gjorde morgonrundan var det lite svalare så jag gick och hämtade Sigrid redan då. Vi var hemma en stund innan vi skulle göra något annat. Inte lätt att hitta på nåt i detta oväder som hindrar alla trevliga sysselsättningar i skogen.

 

Men ska du ta och komma idag eller? Vi behöver ut innan det blir alldeles odrägligt, ska det ta flera veckor att låsa en dörr eller?

 

Ännu hade det inte blivit äckelhett så vi lekte lite på Heden, bäst att passa på för vem vet hur många fler chanser det blir.
Skulle gå och bada ungefär det enda som funkar i detta väder.

 

Men titta vilken överraskning vid hundbadet! Där var ju han Aussien som jag träffade för flera veckor sen. Matten berättade att han brukar gå och titta efter mej när de är här. Eftersom han saknar vissa kroppsdelar så kan vi umgås trots min utsökta doft.

 

Vi badade ihop, men Sigrid hade en del åsikter om honom först, men det gav sej. Bara hennes behov av att tala om att hon är jättestor och och oövervinnerlig.

 

Smörade lite genom att bjuda på ost vilket självklart blev väldigt uppskattat.

 

Matte hade tagit med badleksaker till oss, lånade ut en sån vilket var mycket uppskattat. Man ska vara rädd om sina vänner. Ännu bättre om den eländigt dementa matte nångång kunde komma ihåg hans namn. Nåt på H och resten av bokstäverna är förträngda.

 

Vi badade mycket och lekte en massa också. Han kan se ut som ett monster ibland men skoj hade vi.

 


Så kom han snyggingen som jag träffade igår (jag blev omgående koppelfånge) och
samtidigt dök Inez upp. Matte lyckades faktiskt få till en bild där vi syns allihop.
Men jag och Sigrid skulle gå vidare, bästa att han snyggingen (vars namn matte också glömt) fick bada utan att jag var i närheten och doftade gott.

 

Inez hängde med oss och längre bort vid sjön var det dags igen. Hon Aussien som ser ut som en Border collie var och badade.

 

Vi lekte massor och hade superskojigt alla tillsammans.

 

Här syns det att vi är bra lika varandra.

 

Jag kopplade av lite med att rulla mej ordentligt i sanden också, tror att sandrull är bra för pälsen.

 

Gick vidare till nästa badplats och badade ännu mera.

 

Men titta! Nu kommer Ossy! Blev självklart en massa skoj lekar med honom och vi
badade en massa tillsammans.

 

Ossy han vet att om han ber fint då kommer osttuben fram. Så klart han fick sån.

 

Medan jag och Ossy var upptagna med annat så badade Inez och Sigrid tillsammans.

 

Sen försökte Sigrid jaga livet ur Inez, fast de hade skoj. Perfekt detta med en massa lek vid vattnet för det var bara att hoppa i och svalka oss vid behov.

 

Skulle gå hem, var erbjudna fika hos Inez men vi var trötta och varma så enligt matte var det bättre att gå hem.

Då mötte vi minsann våran människokompis som alltid ger oss välbehövligt godis. Behövde energi för när vi lämnat sjön blev det äckelhett.

 

Så där nästa kompis. Nu träffade vi Beagle Mimmi, trevligt för det var ett tag sen sist.

 

Så dök Ossy upp igen, nu tillsammans med sin husse och han visste inte att vi hade lekt och badat massor. Ossy var ute med en annan när vi hade skoj vid sjön. Nu blev det bara att han hälsade på Mimmi. Vi var bra trötta och påverkade av hettan allihopa.
Gick hem till mej, käkade våra Dentastix och sen somnade vi gott. Tänk så mycket kompisar på en och samma runda och så otroligt skoj vi har haft.
Släpade oss ut på en fruktansvärt het eftermiddagsrunda (matte vägrar titta på termometern) och lämnade hem Sigrid.
I morgon ska vi visst få göra nåt trevlig igen.


 
 
Ingen bild

Eva H

19 juni 2017 17:56

Alltså....
Bilden där Sigrid läxar upp aussien... :D :D
Han ser ut som ett ? t.o.m bakifrån ju!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards