wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 maj 2017

Vi bara roar oss

Av Wilma Border collie - 4 maj 2017 17:37

Ytterligare en mycket bra hunddag. Enligt matte så skulle en överraskning vänta idag.

Min bil användes igen och vi hämtade Sigrid.

 

Matte hade självklart alldeles förträngt att det är omfattande vägarbeten på vägen som vi skulle åka. Men

det gick bra, bara all asfalt som var borta just nu och inga hinder.

 

Engelska skogen var dagens mål. Var några veckor sen jag var här och ännu längre sen Sigrid var med.

Alltså massor att kolla.

 

Kollade en massa intressanta saker i skogen också. Typ att Vilda grisarna bökar sönder allt.

 

Ungefär här hittade jag den där märkliga bajshögen sist. Fortfarande intressanta dofter efter den som lämnat

den. Matte vet vem det var, frågan är om den finns kvar i skogen eller vandrat nån annanstans.

Sigrid hon fastnade alldeles vid en gran och bara luktade och luktade. Hade inte matte lockat på henne några

hundra gånger hade hon säkert stått kvar fortfarande.

 

Kollade bäcken där Vattentjuven härjar för fullt, inte mycket vatten i den inte.

 

Sigrid vet verkligen hur man spanar av områden, just här har hon aldrig varit så upp på en sten och sen koll.

 

Kom till en annan del av Bäversjön. Här har jag varit en gång men det var alldeles nytt för Sigrid.

 

Det är verkligen klart och fint vatten i den. Gott var det och svalt och skönt.

 

Sjön är vacker när solen skiner så vattnet glittrar. Skulle gå vidare så ut på vägen igen.

 

Sigrid hittade nåt som hin tyckte var väldigt spännande. Krävde noggrann undersökning.

 

Stackars Näbbmus som hade vandrat över Regnbågsbron. Hoppas han har det bra där.

 

Sigrid hon kan det där med att hitta vatten. Här borde det enligt matte vara mängder men nu är det bara en

liten dypöl.

Fortsatte och kollade av skogen och en massa viktiga hundsaker.

 

Hm det här stämmer inte!!!!! Det rör sej vid mina engelska kompisars hus, tänk om det är såna där tjuvar?

Jag har ju hört berättelserna om inbrotten, bäst att kolla upp detta.

 

Men hej Chris!!! Tänk nu har de kommit från det där England och ska vara här länge. Jag hann bara träffa dom

en gång förra året sen har jag vaktat huset.

 

Presenterade självklart Sigrid ordentligt för henne har de aldrig träffat bara sett på bild här. Människorna

pratade en massa tråk en stund.

 

Så skulle de kolla sina cyklar, var visst nåt som krånglade med en.

 

Tog med mej Sigrid till ställen i den skogen där hon inte varit. Finns alltid mycket spännande att upptäcka.

 

Va? Skulle vi gå tillbaka redan? Enligt matte så skulle vi det så det var bara att hänga på.

 

Hej igen Reidun, Bäst att hälsa ordentligt för vem vet när vi ses igen.

 

Jag och Sigrid visade hur bra vi är på att leka och vilka kompisar vi är. Matte förklarade varför Sigrid är med

mej på dagarna. Så pratades det en massa annat tråk också.

 

Ytterligare ett av Sigrids alla intressen, prova stolar. Denna utföll tydligen till belåtenhet.

 

Hur går det Chris? Behöver du nån hjälpande tass från mej? Inte för att jag nånsin har lagat nån cykel men jag 

är smart så jag kan nog lära mej.

 

Jag insåg att det nog inte var min grej med cykelmeck, men Sigrid hade tydligen samma planer. Så klart hon

är ju mindre och skulle komma åt på trånga ställen.

 

Detta var perfekt, Reidun bjöd på engelska kex.

 

Jag fick jag också, kan tala om att det var väldigt gott. Vi lyssnade på ännu mer tråkprat, tänk att människor

alltid har så mycket att prata om.

 

Chris är superbra på att gosa med oss hundar, eftersom det aldrig nånsin är nån som klappar oss så gäller det

att passa på. 

 

Matte fick present för att vi vaktat huset. Inlagda små lökar och några engelska marmelader smaksatta med

olika bär och Rom och whisky.

Sen var det visst dags att gå till bilen igen. men jag kommer att träffa dom flera gånger medan de är här.

Hörde att nån gång i sommar ska vi dit och göra nåt som jag aldrig har gjort och det har inte matte heller. Är

det Sigriddag får hon också följa med. Enligt matte är det nåt som hon ser fram emot och det kommer att

bli både skoj och spännande.

 

Leka kan man aldrig göra för mycket så vi pysslade en del med det på vägen tillbaka.

 

Och där kom Chris och Reidun på cyklarna för nu fungerade den trasiga. Funderade på att hänga med dom men

det skulle vi inte alls enligt matte.

 

Kollade bäcken igen, men inte var vattnet återlämnat inte. Bara att fortsätta till bilen och åka hem.

 

Hemma hos mej efter Dentastix. Vi somnade gott tillsammans, det tar på krafterna att ha så mycket skoj

som vi har. Gick på eftermiddagsrunda och inte ett endaste affärsbesök blev det. Lämnade hem Sigrid och

i morgon hittar vi väl alltid på nåt att göra.


 
 
Kasper

Kasper

5 maj 2017 00:59

Bra dag som vanligt. Men visst är det lite synd om dina engelska kompisar, tänk att varje år behöva uppleva hur vilda grisarna förstört så mycket på tomten.

http://https://kasperian2.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

5 maj 2017 01:03

Förlåt att jag nu använder din blogg för att se hur man kan få länken till min blogg att funka!
Nu ska jag prova.

http://https://kasperian2.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

5 maj 2017 01:05

Nytt försök

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

5 maj 2017 01:07

NU funkade det...
Godnatt - nu ska jag och Gryn och matte ta en sista promenad och sen ska vi sova gott.

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards