wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2016

Mest en massa bilder

Av Wilma Border collie - 4 augusti 2016 17:36

Bara att inse, människor ska inte köpa nya kameror. Är bättre att de lägger pengarna på godis

och andra trevliga saker till oss.

Först så skulle jag åka till en ny skog, men så fanns det chans till mer regn så det blev inte så.

Hemmaskog istället.

 

Det har varit så torrt så det ser ut som höst med alla torra lönnäsor som ligger i drivor.

 

Ständiga stopp på väg mot skogen för att ta bilder på en massa onödigt.

Varför äpplen när jag finns?

 

Äntligen i skogen. Här hade det minsann gått en snygg kille och lämnat spår efter sej. Tyvärr var han inte kvar.

 

Hade kommit några sån här Mandelriskor, de där märkliga svamparna som luktar fisk och skaldjur.

Matte avskyr dom, men plockar till de som aldrig hittar några.

 

Jag tränade självklart på mitt blivande jobb som svamphund.

Massor med beröm så fort jag tittar på dom.

 

Fast detta är väl överdrivet? Egentligen en miss av matte som skulle lägga svamparna för fotografering

och jag råkade lägga mej där i samma sekund.

 

Kollade av en massa andra viktiga saker som om det passerat trevliga hundar här. Hade det inte.

 

Fast skogen är väldigt vacker. Enligt matte så finns det massor med olika sorters svampar här bara det

har regnat ordentligt.

 

Kan du möjligen sluta att ta bilder på alla blåbär och annat? Finns faktiskt annat att göra i skogen.

 

Sånt här är skoj, hoppa över gamla fallna träd. Är visst bra för att bygga muskler också enligt matte.

Hoppade över många såna.

 

Lingonen börjar mogna, jag tror inte att jag bryr mej om lingon. Ägnade mej åt annat medan matte tog

en massa bilder på dom.

 

Tränade mera. Massor med beröm och godis.

 

Kom till sjön, var några dagar sedan jag badade sist. Alltså ansåg jag att det var dags.

 

Skönt var det så jag badade mycket och länge. Bäst att passa på. Fast jag har hört att det finns massor med 

sjöar som jag ska få prova. Nu när det är bättre väder börjar det vara dags att åka till dom.

 

Skulle jag kunna få lite godis? Inte för att jag gjort nåt speciellt men jag är så godissugen.

Matte var inte svårövertalad så jag fick godis.

 

Matte hittade såna här Bleka ostronmusslingar så jag luktade på dom och fick massor med beröm

 

Himlen började se ut så här. Kanske att det med tur skulle komma mer regn så det var lika bra att gå

hemåt. Jag hade faktiskt varit ute i flera timmar.

 

Det där Heden är ett märkligt ställe. Är det inte loppis så är det jättemarknad och idag var det en

cirkus där.

 

Som sagt Malmköping är mycket hundvänligt. Pryaffären har en stor burk full med smaskigt hundgodis.

Jag blir alltid bjuden när jag passerar.

Gick hem, sov medan matte höll på med en massa mänskliga tråksaker.

Var ute på eftermiddan och träffade en del människor som ville umgås med mej.

I morgon ska jag visst prova och rasta Sirihusse. Ska ju passa honom och Sirimatte medan matte har kurs 

i helgen. Om jag inte hade luktat gott så skulle jag ha varit med. Men jag får vänta till nästa kurs.

 
 
mollesnutten

mollesnutten

5 augusti 2016 05:21

Hoppas kursen går bra fast du inte är med.Nya kameran tröttnar hon snart på att leka med,tar typ nåt år eller så.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards