wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Väntat på det som aldrig kom

Av Wilma Border collie - 26 juli 2016 17:42

Fortfarande är det samma otäcka oväder.

Men jag skulle få åka till en skog tidigt för lite bad och sånt innan det blev ännu hetare.

Dessutom hade alla väderprognoser lovat att både Åskar och regn skulle komma.

 

Blev körd till Döda älgenskogen, det är nära att åka dit och dessutom nära till sjöar. Var så kvavt att

långrundor är fortfarande inte att tänka på.

 

Det är så ruggit torrt att löven trillar som om det vore senhöst. Men det skulle komma massor med regn

senare under dagen.

 

Eftersom jag har varit här ett par gånger så har jag hittat en runda som passar mej. Följsam matte för

hon gick snällt där jag bestämde.

 

Var väldigt fint ljus bland alla täta hasselsnår. Fast jag bryr mej inte så mycket om sånt finns så mycket

annat trevligt att kolla.

 

Det var en gång en Föränderlig tofsskivling. Men nu har den dött torkdöden.

 

Sjön var alldeles spegelblank och allt var alldeles tyst och stilla precis som om naturen höll andan.

Enligt matte kan det bli så här när bättre väder i form av regn och åska är nära.

 

Badade en hel del, skönt att kunna svalka av mej. Dessutom verkar det finnas sjöar i varenda skog.

Perfekt jag kan både bada och dricka vatten.

 

Sist jag var här då var detta kantareller, men det var då. Nu hade de dött torkdöden, jag som ska lära mej

att leta efter såna bland annat.

 

Gick och kollade en massa annat. Finns precis hur mycket som helst om man bara använder nosen.

 

Badade en massa i bäcken också för det var äckligt kvavt. Har insett att jag bor tillsammans med en badkruka har inte sett henne i vattnet ännu.

 

Gick till det där stället där människor brukar grilla. Kollade, men ingen hade lämnat nåt gott till mej.

Jag får mat hemma men har förstått av Sigges blogg att det tydligen kan vara si och så med det . Var visst

därför han gick och tiggde i affärer.

 

Började komma massor med trevliga moln på himlen. Kanske, kanske att det efterlängtade regnet skulle

komma.

Badade även i den här sjön.

 

Detta är en brant backe från sjön. Matte drabbades av nån panik när jag sprang upp för den. Det var

denna backe som utlöste att Sigges bakdel gav upp och att han bara vinglade.

Jag klarade den galant men ännu sitter det hårt hos matte vad som hände här.

Skulle gå tillbaka för att åka hem.

 

Ökentorka till och med hasslen gulnar.

Men de svarta molnen kom närmare så det skulle säkert regna massor.

 

Svalkade mej mera i bäcken.

Sen var det dags att åka hem och vänta på regn och åska.

 

Så här fin var himlen. Alldeles svarta moln. Kom fem droppar, sen kom det lite mer nån millimeter bara.

Sen upphörde det helt.

Åskan hördes på avstånd ett par gånger men inget regn.

Har mest slappat.

Har faktiskt hittat en plats där det är lite svalare och matte fattar ingenting. Han Sigge avskydde tydligen toaletten och kallade den för Tortyrkammaren. Vägrade att ens sticka in en klospets där.

Jag ligger gärna där för det är lite svalare i dessa oväderstider.


 
 
Ingen bild

Inger

26 juli 2016 18:45

Så fantastiskt fina bilder du tagit idag Wilma!

 
Ingen bild

Tessan

26 juli 2016 22:06

Så härligt ni har det...
Kramar 😙

 
Eva H

Eva H

26 juli 2016 23:02

Här muttrades också om fina moln som inte riktigt höll vad de lovade.
Så du gillar också toa/badrum? Jag ligger alltid i mitt när matten är borta för ytterdörren syns bra därifrån. Nu i ovädret har jag också insett det är en sval o bra plats.
Enda eländiga här är att det ibland är upptaget av min katt...
Assar

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Ullahör

27 juli 2016 01:21

Gillar dig Wilma mer o mer för varje blogg du skriver. Du verkar vara en riktigt klok hund. Kram på dig och på matte också. Du kan ju förmedla den till henne

 
mollesnutten

mollesnutten

27 juli 2016 05:38

Jag drog också runt i hasselskogen igår.Svalt och skönt i hettan.Hos mig är det så fiffigt ordnat att toan är sval och man behöver inte sticka in tassen i badrummet för det är ett eget rum.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

27 juli 2016 14:51

Du lilla Wilma är lika duktig på att skriva blogg som Sigge var. Roligt att få följa dina äventyr. På tal om Åskar så var han på besök hos oss igår. Inte kul när det dånar och smäller. Men skönt att det har kommit liiiiite regn från himlen.
Ha det så bra och hälsa till din matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards