wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 juli 2024

Svamphundsjobb

Av Wilma Border collie - Torsdag 4 juli 17:55

Basse blev levererad av sin husse i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost.

Så skulle vi hitta på något.

 

Hamnade i skogen, för nu skulle vi kolla kantarellerna igen. Gick alldeles utmärkt att jobba, de hade växt sen sist ch ännu mer smått på gång.

Normala människor gallrar tråkgrönsaker och sånt, den där vi drar runt på gallrar kantareller. Plockade de allra största och lämnade allt annat på tillväxt.

 

Basse hittade också och samma sak där gallra kantareller så alla små kan växa och bli stora.

 

Så här ska de vara i storlek minst för att duga åt matte.

 

Basse sakanade resten av Skogsröjargänget medan han skule inspektera sina inbillade ägor från stenen. Allt var i sin ordning så han kom ner.

 

Jag jobbade mera, medan Basse var försvunne, eller egentligen inte för både jag och matte visste var han befann sej.

 

Det som var en föränderlig tofsskivling för några dagar sedan hade blivit två.

Gick och hittade ännu mer kantareller.

 

Den sörmlänska träskhunden eller om det nu var Basse återkom stinkande av dy.

 

Här brukar det finnas ostblommor, fanns inga.

 

Nån minut senare hade det slagit ut såna. Vi städade väldigt noga. Nej, vi är inte bortskämda, vi tillvara tar våra hundliga rättigheter bara.

 

Vidare till uppdraget. Masssor med hallon mogna. Mycket goda var de, tyckte matte också.

 

Här väljer jag helt fel plats för att dricka. Vattnet var gott med så inträffade katastrofen. Jag halkade!!!

 

Här ligger jag och är djupt kränkt. Den ondsinta människan skrattade åt mej. Jag var faktiskt blöt upp till magen, hade inga som helst planer på att bada.

Gick med henne när hon skulle umgås med hönsen.

Sen började jakten. Var fanns robotgräsklipparen? Hörde en massa mutter om att den kan inte rymma eller bara försvinna.

 

Den stof i sitt hus och laddade upp sej. Alltså precis som det ska vara.

Åkte hem och då kom det svampvatten igen. Bra för det får gärna komma bara vi hunnit med allt viktigt.

 

Eftermiddagsrunda och jag har hamnat i tråkväxthuset hemma hos Basse.

 

Detta är en del av gurkdjungeln. Matte vattnade och gjorde av med några mil med snören igen.

 

Det blir en massa tråkvindruvor i år också. 

Gick en sväng på Basses ägor men inga champinjoner hade vaknat och inga andra svampar heller.

Men om det fortsätter att falla svampvatten så kommer de säkert.

På väg hem så hämtade matte paket innehållande mitt nya tangentbord, fast hon påstår att det är hennes.

Jag vet att det är mitt och nu syns alla bokstäver på det nya underlättar mycket.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 6 juli 17:59

Klarade av mina morgonrutiner och passade dörr i evigheter innan matte ansåg att det var dags att åka.   Perfekt början för Bassehusse ropade på mej och sparkade en boll åt mitt håll. Perfekt boll.   Tog med den medan vi väntade på flera ko...

Av Wilma Border collie - Fredag 5 juli 17:50

Basse kom i morse igen. Tyvärr hade jag redan hunnit klara av min morgonrunda, men gemensam frukost fick vi. Så skulle vi hitta på nåt. Matte hade brist på idéer.   Här har vi inte varit på väldigt länge. Sist kom vi inte dit vi skulle för v...

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Av Wilma Border collie - Tisdag 2 juli 18:17

Ber om uesäkt direkt för felstavningar och fel bokstäver. Tangentbordet har dött och det på datorn är så slitet att vissa bokstäver knappr syns. Inte enkelt att ha koll på tassarna då. Jag håkte till Basse enligt rutin.   Jaha tråkväxthuset ...

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards