wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 juli 2019

Mycket bra söndag

Av Wilma Border collie - 7 juli 2019 17:42

Dagen inledde jag med jobb. På min morgonrunda så hittade jag minsann en massa Champinjoner till matte.

 

Morgonens skörd, tycker att jag jobbade riktigt bra. Fick självklart massor med beröm.

 

På väg till hundträffen och nu lyckades matte hittade alldeles själv. Fanns många men tyvärr bara ett par som gick att använda, resten var fulla med hyresgäster.

 

Tjoho! Jag har hittat min favortiboll igen. Den är min, bara min. Passade på att leka en massa med den innan alla andra kom.

 

Jobbade lite mer som svamphund. Det växte nämligen Champinjoner på gräsmattan.

 

Nu äntigen så är det nån hund på väg. Undrar vem, för det ser inte ut som nån jag känner.

 

Hm, dej har jag träffat en gång hemma hos Ann Maries mamma. Kunde inte bestämma mej för om Kasper var en hund eller en häst eller nåt annat konstigt.

 

Höll mej hos Ann Marie tänkte att hon kanske skulle rädda mej om Kasper är ett monster. Fast det var ingen fara jag kunde efter lite funderande konstatera att han är en hund.

 

Fast han är en märklig hund. Nobba godaste godiset mjukosten ??!! Jag snodde åt mej det Kasper skulle ha fått.

 

Kasper blev noga inspekterad av Inez, Chess och Mikko.

  

Se där han lär sej snabbt den där Kasper. Det viktiga med att möta andra hundar som kommer lärde han sej snabbt.

   

Det gäller att försöka smälta in i gänget även om de andra är bra mycket mindre.

 

Moha hon hade en massa viktiga saker att berätta. Men eftersom hon viskade i mitt öra så stannar det mellan henne och mej vad vi pratade om.

 

Sen höll min favoritboll på att bli stulen, den är som sagt min.

  Enkelt åtgärdat, jag snodde snabbt tillbaka den. Inte för att jag skulle leka med den just då men den är min.

 

Så kom det ett gäng med människor som inte hade nån hund med sej. Tyska scouter hette de tydligen och bodde i tält vid de små stugorna.

 

Alltså såna där tyska scouter är nog bland det bästa jag träffat. De förstod att jag aldrig nånsin blir kelad med. Jag satte mej och bara njöt av all uppmärksamhet och allt underbart kliande i pälsen. Borde alltid vara såna i närheten av mej.

 

Ännu bättre, en av dom förstod att jag behövde leka med bollen. Inga problem att få henne att förstå vad jag ville.

   

Jag hade jätteroligt och sprang massor. Fast här tror minsann mezzo att han ska komma över bollen. Självklart så vann jag.

 

Vilade en stund och fick mer gos. Mitt hundliv kändes väldigt bra.

 

Mikko han gjorde allt för att få igång Kasper och leka.

 

Jodå han lyckades, de hade massor med skoj tillsammans.

 

Titta! Äntligen har Basse vaknat och kommit ut till oss andra. Verkligen på tiden för han missade en del av alla kompisar.

 

Blev en hel del mingel och lek sen också. Gäller att passa på för vem vet när vi träffar kompisar igen.

 

Basse är tuff han brydde sej inte alls om att Kasper är enorm. De blev kompisar på en gång.

 

Fast Ann Marie gjorde sitt bästa för att försöka hundnappa Basse. Hon lyckades självklart inte.

 

Basse och Kasper hade några djupa samtal, vet inte vad de pratade om men det var säkert viktigt.

Sen var det tyvärr dags att ge sej hem igen. Jag var väldigt nöjd efter en som vanligt alldeles perfekt hundträff.

Ann Marie som inte trodde att Kasper skulle gilla att vara på hundträff insåg att han ska få komma fler gånger. Fast jag tror att han kommer att sova i nån vecka nu.

Tråkrunda på eftermiddagen, träffade ingen jag känner och affärerna stängda.

I morgon är det dags för Jenna. Vi har en del att pyssla med, är en speciell dag så vi ska bland annat utföra ett uppdrag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards