wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 juni 2024

Äntligen vackert väder

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också.

När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten.

I morse var det alldeles underbart, svalt och skönt inte ens matte blev svettig. Nu är det fint väder igen.

Så var det dags för hundträff.

 

Jag och Basse ägnade oss åt vanliga kollen efter kompisar.

 

Vackert väder passande oss hundar då komm det ganska många. Så bra. Blev en massa trevligt mingel och bra hundsamtal om allt viktigt vi behöver avhandla. Så kunde människorna ägna sej åt sina tråksamtal.

 

Typisk mingel bild, så här ska det alltid vara.

 

Perfekt med det fina svala vädret. Jag kunde ligga på bordet och berätta för Bankishusse att jag är extremt ensam. Blev trodd och fick en massa umgänge.

 

Stackars Sigge. nu har hans boll hamnat i stora däcket igen. Fast han fick hjälp av sin husse som tur var.

Den där timmen gick himla fort så alla skulle hem utom jag.

 

Tråkväxthuset igen. Matte gjorde av med några mil snören medan hon band upp en massa gurk och tomatplantor. Allt tokväxer just nu.

 

Så kom Nisse som är övertygad om att jag är hans privata dörröppnare.

Släppte in honom.

 

Bassehusse skulle ha hjälp med att kamma Basse. Himla bra pryl han skaffat. Jag är i Rugguggleperioden  och ett drag med denna så såg det ut så här.

 

Faktiskt helt okej att ha Nisse på ryggen. Vi gillar varandra,

Sen kammades Basse så han är så snygg nu. Fast gärsmattan ser ut som om han och jag slitit typ all päls av varnadra.

Åkte hem, käkade och sov.

Eftermiddagsrunda och uppdraget skulle utföras.

 

Hörrni hönsen, kan ni inte komma och snacka med mej? Jag är ensam och behöver sällskap. Ingen reaktion från dom, de bara kacklade med varandra.

Matte var inne och hämtade ägg och kollade så det fanns käk och vatten.

Sen var det nästa tråkväxthus.

 

Gick en sväng efter vägen när uppdraget var avklarat. Fanns inget spännade alls.

Åkte igen och hade tur.

 

Matte behövde handla så jag fick besöka magiska fönstret, gott godis precis vad jag behövde.

I morgon är det mingeldags igen och sen ska det tydligen vräka ner svampvatten. Bar för det innebär att det kan bli strålande jobbartider för oss.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards