wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 juni 2024

Väntat på han som inte kom

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda.

Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft.

Åkte och hämtade Basse.

 

Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en dag med fint väder istället. Hörde något om att det är massor med tråkgurkor på gång. Ointressant enligt oss.

Så skulle vi vidare.

Matte hade en plan som självklart inte fungerade. Vi skulle ha tagot ern sväng i skogen för att kolla om kantarellerna överlevt ovädret. Men eftersom det var vidrigt så får det bli en annan dag. Fortsatte direkt till uppdraget istället.

 

Vi delade på Basses frukost. Sen kollade vi av att allt var i sin ordning, fanns inga spår av några inkräktare. Basse skällde ut en som cyklade förbi på vägen, han tror att han äger  den också.

 

Fredag och då ska vi ha fredagsmys. Fick såna här utsökta bitar av torkad lunga.

 

Utsökta var de, måste handla fler vid nästa shopping tillfälle.

Matte satt i skuggan, tog tydligen på krafterna att dränka några blommor med vatten. Hörde det vanliga om att vattna rejält så kanske det börjar regna.

 

Om Basse har varit och badat? Nä inte han inte, han bara "råkade" bli blöt.

 

Jag hittade ett nytt bra ställe att dricka från. Vattnet blir godare om man krånglar till det en del. Råder alla hundar att prova.

 

Matte satt i skuggan vid sjön och studerade löjliga tunna moln som absolut inte innehöll nåt svampvatten. Ovädershett och knapp nån luft, riktigt vidrigt.

 

Basse badade mera, i hans värld kan man inte bada för mycket.

 

Sen ska han torka sej mycket och länge. Visst rulla kan var skönt, emn jag föredrar konstsnö och nån sån finns inte nu.

 

Matte var i nästa tråkväxthus och kollade att bevattningen fungerade och annat tråk. Vi satt och filosoferade en stund. Svårt att orka med nåt vettigt i ovädret.

 

Där inne är det massor med tråkgurkor på gång.

Gick vidare till mattes nya bästa kompisar hönsen. Hon skaffar sej märkliga vänner.

Prata med dom och plocka ägg igen.

 

Basse snodde min plast i äggrummet medan matte grejade med dom. Himla svalt och skönt där inne.

Skulle åka hem igen.

Mer moln men inga som såg ut att ha svampvatten eller Åskar tyvärr.

Så närmade sej Åskar enligt nån blixtapp. Men han drog bort på avstånd.

 

Skulle på eftermiddagsrunda. Hade fallit lite, med betoning på lite svampvatten. Fortfarande lika ovädershett.

Gick en runda, matte var hos förläggaren en snabbis, gick en sväng i långsam takt, träffade inga vi känner. Föll lite svampvatten, men så lite att vi belv inte skadade.

Hann bara hem så blev Basse hämtad av sin husse. Himla tur att vi hade fredagsmys vid uppdraget.

 


Men nu ser det ut som om det kanske kan bli något till kvällen och mattes app piper om att Åskar närmar sej.

Hoppas jag så jag kan mingal med kompisar i morgon i fint väder.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Av Wilma Border collie - Tisdag 25 juni 18:03

Det där avskyvärda ovädret blir värre och värre. Vidrigt redan när jag var på morgonrunda, sval sådan är inte att tänka på just nu. Åkte hem till Basse. Började med mattes vanliga tråk.   Vattna tråkgrönsaker i växthuset. Det syns faktiskt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards