wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 juli 2018

Mycket bra kväll och jobb idag

Av Wilma Border collie - 1 juli 2018 17:57

Blev en väldigt bra kväll i går. När jag hade bloggat klart så skulle jag helt plötsligt ut på nånting.

   

Men så alldeles perfekt! Ossy ville träffa mej och umgås ett tag. Självklart ställer jag upp på sånt.

   

Vi bestämde oss för att dra till sjön och börja med lite trevliga bad och en del lek.

   

Tillbaka från sjön så ägnade jag mej åt soffhäng i Ossys soffa. Begriper inte varför han stirrar så på mej. Han kunde fått plats han också.

   

Helt plötsligt så började Anne med märkliga utgrävingar. Vet att människor ofat äganr sej åt märkliga saker.

   

Jaha, gräva upp potatis. Matte fick en massa sån.

   

Annes ena människovalp kom så jag berättade för honom om hur eländigt ensam jag är att det sällan är nån som kelar med mej. Han trodde på mej så det blev trevligt umgänge.

   

Kom några andra människor också. Umgicks en del men sen somnade jag under bordet medan de käkade mat.

   

Ossy ville ha ben. Så klart han fick ett sånt. Han hade inte fått nåt sen hundträffen på förmiddagen.

   

Så tog Ossyhusse ( som helt plötsligt blev omdöpt till Häxmästaren) fram några märkliga pinnar. De nya besökarna fick en massa instruktioner.

   

Jag som insåg att det där inte var nåt för oss hundar lyckades sno Ossys ben. Alltså jag äter bara vita ben om de tillhör nån annan. Nu var Ossy ouppmärksam och då snodde jag det.

   

Ossyhusse eller om det var Häxmästaren gick runt med de där underliga pinnarna som visst kallas Pekare. Såna visar var det finns vatten, nåt som heter Currylinjer och annat.

   

Jag ägnade mej åt att viska hemska saker i örat på Ossy. Han blev fullkomligt skräckslagen.

   

Men Ossy, svimmade du? Tål du ingenting numer? Res på dej så kan vi ha skoj istället.

   

Jag fick igen, hamnade i underläge några gånger. Men roligt hade vi.

   

Tror inte Ossy riktigt kom över det jag viskade i hans öra för helt plötsligt så förvandlades han till knähund hos sin husse.

Sen var det dags för mej att bege mej hemåt. Men jag hade en väldigt skoj kväll.

   

Så blev det idag. En dag i ensamhet väntade eftersom Sigrid och Micco skulle vara bortresta. Men jag skulle jobba. Jaha bara att spotta i tassarna och ta tag i vad som nu skulle göras.

   

Matte skulle leka konstnär och måla på en massa markeringar i början av min Sörmlandsledsetapp. Bra så vandrande hundar hittar ordentligt.

   

Det är väl ingen idé, men jag ger aldrig upp hoppet. Nädå Ekorre var precis lika asocial som alla andra.

   

När jag var här för en dryg vecka sen då hade det fallit svampvatten och det fanns vatten i den här bäcken. Det var då, för självklart hittade Vattentjuven dit och stal allt.

   

Är du klar snart? Ska det ta sån tid att kladda med den där färgen, tyckte du sa att vi skulle kolla nåt.

   

Hon blev klar efter många evigheter och jag kunde gå och ägna mej åt viktiga saker. Kolla så kantarellerna lever. Markerade dom och fick självklart en massa beröm

   

Växt har de gjort men nu pratar matte om att det börjar vara dags att vattna. Alltså normalt skulle hon aldrig vattna svamp, men ingen vet när och om det faller svampvatten. Alltså kommer de som finns att vattnas så det finns till mina kommande kurser för blivande svamphundar.

   

Den där målningen kan faktiskt gå till överdrift. Okej att alla markeringar förbättras, men börja måla löv känns onödigt. Matte skyller på att hon hade penseln i handen och löven inte alls skulle måla. Vet jag inte om jag tror på.

   

Kom till skärmskyddet och där ska jag ha ost när jag sitter på bordet. Fick självklart.

   

Framför skärmskyddet brukar det vara väldigt lerigt. Nu är det bara stora torrsprickor, inte alls bra detta.

   

Jag gick en sväng till sjön och passade på att bada och dricka en del. Svalkande och skönt.

   

Ingen idé sa matte när jag började titta där de där Kungschampinjonerna brukar växa. Var det visst det! Titta framför min nos! En ganska nyfödd hittade jag.

   

Sen hittade jag en till, fick självklart massor med beröm. Ett under att de har kommit trots bristen på svampvatten.

   

Är du möjligen klar i dag eller? Men nu var det det allra sista som målades. Skulle egentligen ha fortsatt längre bort i skogen, men matte hade tagit med för lite färg så det får bli en annan dag när vädret tillåter sånt.

Hem och somnade, trist eftermiddagsrunda.

Men jag har hört att i morgon händer det nåt skoj igen. Hoppas verkligen att det stämmer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards