wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 april 2024

Firat vår köttbullerestaurang

Av Wilma Border collie - Onsdag 10 april 18:02

Basse han sov som vanligt i morse.

Alltså åkta jag och hämtade honom, mycket lycklig Nisse kom springande och bad att jag skulle släppa in honom. Han är fortfarande övertygad om att det är jag som öppnar och släpper in honom. Mattes uppgift är att fylla på hans mat.

Basse behagade vakna och släpa sej ner för trappan.

Sen skulle vi iväg och göra nåt vid våran vanliga lekplats.

 

Dåre! Bda i diket när det blåser kallt. Men ursäkten var att han hade hört att vi skulle på födelsedagsfika och då ska man vara fin. Typ doft av dyvatten. Jag nöjde mej med att dricka lite.

 

Sprang, lekte och kollade av en del medan matte höll på med nåt tråk.

 

Basse lyckades rota fram ett gammalt vintermarinerat revben igen. Vore verkligen på tiden att vi fick njuta av nya såna i skogen, men enligt matte får det vänta ett tag till.

 

Detta höll matte på med, plocka en massa blå och vitsippor som skulle med på det där firandet.

Hem ett tag, käkade lite tänkte sova middag.

Blev inget av med det, vi skulle åka.

 

När matte parkerat hade vi bråttom väldigt bråttom. Eländiga hiss att vara långsam, tänk om köttbullarna är slut?

Väl inne hos mattes mamma eller om det nu är köttbullerestaurangen så var jag artig och hälsade ordentligt plus gratulerade. Basse däremot han sladdade ut i köket för att kolla köttbullarna.

 

Snälla kan vi få? Vi får inget käk hemma och köttbullar har vi inte ätit på flera hundliv. Fick utsöka köttbullar.

Tiggde till oss mer medan människorna fikade. Smakade på deras fikabröd också, gott det med.

 

Va? Mer kaffe? Vi dricker inte kaffe, men du kanske har fler köttbullar? Slutade med att matte fick visa en tom påse för att bevisa att de var slut.

 

Bla, bla, bla mäsnkligt tråkprat som aldrig tar slut. Basse somnade av ren leda.

 

Jag gjorde samma sak. Tänk vi hundar vi diskuterar bara väsentliga saker, medan människor pratar tråk i evigheter.

Men sen skulle vi åka hem igen. Regnade och stormade delar av vägen.

Hann bara vara hemma en stund så skulle Basse åka hem. 

I morgon ska vi hitta på nåt annat vad det nu blir. Tror att matte har nån plan igen, men de går sällan som det var tänkt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 29 april 18:15

Bra början på dagen för Basse blev levererad i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Började regna så rtt tag trodde matte att dagens plan bara var att ställa in. Regnet försvann, så planen höll. Trevligt här har vi...

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards