wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 april 2024

Mer mingel idag

Av Wilma Border collie - Söndag 7 april 18:02

Plusgrader och mer och mer av den onödiga snön försvinner, det finns nog hopp.

Klarade av morgonrutinerna och passade dörr innan det var dags att åka.

 

Bra där borta kommer Inez och Fido och sekunden efter bilden så kom Alice i backen också.

 

Snälla Alicehusse, det är ingen som har umgåtts med oss på flera månader., vi behöver bli klappade . Han förstod oss som tur var.

 

Jaha och där ska Poppie ha sin frukost som är förbjuden för mej. Världen är orättvis!!

 

Jag och Fido delade på tillåtet godis, för nån mer magkrash ska det inte vara enligt matte. Var okej att käka ihop med honom.

 

Äntligen Tillyhusse är alltid efterlängtad och hans godis är tillåtet. Gott är det.

 

Kom en ny hund idag. Den förvirrade tror att han heter Ossy.

 

Minglade runt en del med honom och resten av gänget.

 

Nä du Gunhild den är min bara min och nyss snodde Tilly den, men hennes husse var snäll och gav den till mej.

 

Jag tänker ligga här och vakta den så kan de andra göra vad de vill.

 

Blev mer mingel innan människorna påstod att tiden hade gått snabbt så nu skulle alla hem. Ska nog gömma deras klockor ochh mobiler så de inte har nån koll. Ska ta upp frågan under minglet nästa helg.

Hemma så käkade jag och somnade.

Gick ut för eftermiddagsrunda. Hade tur, magiska fönstret öppnades så jag fick godis medan människorna pratade oändliga mängder med tråk.

Gick en sväng solen sken, det blåste och ännu mer onödig snö försvann.

I morgon är det vanlig Bassedag igen. Matte har en plan, men det vet alla hur det brukar gå med hennes planer, hoppas hon har reserver om den inte går att genomföra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 29 april 18:15

Bra början på dagen för Basse blev levererad i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Började regna så rtt tag trodde matte att dagens plan bara var att ställa in. Regnet försvann, så planen höll. Trevligt här har vi...

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards