wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 april 2024

Mår bra igen och mingel med kompisar

Av Wilma Border collie - Lördag 6 april 18:06

Redan igår kväll så var jagh piggare igen. Mattes hemkökta jox och det där från apoteket gjorde tydligen underverk med min mage.

Tur att vi var ensamma ute när jag var på morgonrunda. Satte mej och gjorde en hög. Ni skulle ha sett den där koppelhållaren sen. Men så bra! Ser helt perfekt ut så fick jag beröm och en godis bara för att ha lagt en vanlig hög!!

Gick hem och fick frukost som jag åt med god aptit fast jag inte hade sällskap.

Så passade jag enligt rutin dörren i några evigheter.

Sen var det äntligen dags att åka.

 

Ingen Basse synlig när jag kom.

 

Men precis efter min ankomst så kom minsann Fidos bil, han hade dessutom Inez med sej.

 

nälla Siggehusse, ge oss godis och lyssna inte på matte som pratar om att jag och Basse hade extremt dåliga magar igår. Hon är mytoman, det var andra hundar, absolut inte vi. För övrigt så var Basse också pigg idag så vi kunde ha ätit hur mycket som helst.

 

Där borta pågår det förbjuden utdelning. Poppie ska ha sin frukost och eftersom hon ibland får nåt som min mage inte gillat frå jag inte äta. Dumheter! Var säkert supergott. Fick lite bakom Bassehusses fyrhjuling, men det var vårt vanliga käk. livet kändes väldigt orättvist.

 

För att trösta mej så hittade jag min gris och förklarade för Poppie att hon inte alls behövde bekymra sej om den. Det var min tröst eftersom jag inte fick hennes frukost.

 

Tänkte ligga här med den, men så kom jag på att jag faktiskt hade en massa viktigt att diskutera med alla kompisar.

 

Mycket mingel och en del lek blev det, vi var tio hundar idag och det är alltid trevligt att vara många.

 

Jaha nu börjar det, flera har blivit fångar och släpas motvilligt till sina bilar. Drabbade självklart även mej.

Hemma så fick jag en Dentastix, den missade jag igår, eller vi fick inga för magarna. Var utsökt god.

Somnade nöjd med förmiddagen.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

 

Snälla magiska fönstret öppna dej!! Du behöver INTE mer godis sa den missunsamma matte. Dessvärre så var det ingen hemma så jag fick inget. Synd om mej och inte träffade jag någon jag känner heller.

Men i morgon är det dags igen. jag tänker minsann se till att komma över mer godis då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 29 april 18:15

Bra början på dagen för Basse blev levererad i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Började regna så rtt tag trodde matte att dagens plan bara var att ställa in. Regnet försvann, så planen höll. Trevligt här har vi...

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards