wilmablogghund

Alla inlägg den 7 januari 2023

Av Wilma Border collie - 7 januari 2023 18:06

Snöade och blåste hela natten.

När jag ätit min smaklösa ensamma tråkfrukost fick jag på morgonrunda. Matte tittade på oplogade gator, du får ta en promenad till hundträffen idag.

Gick hem, passade dörren i vågra veckor innan det var dags.

 

Vitt var det överallt. Ibland var det massor med snö och på andra ställen mycket mindre, hade visst med den där blåsten att göra.

 

Nästan hemma hos Basse, men fick vänta en stund medan Bassehusse plogade klart så  de hundar som skulle komma kunde ta sej fram med sina bilar.

 

Vitt är det, men enligt matte är det bra med en massa snö för nåt som heter grundvatten är väldigt lågt och då är det bra med en massa snö nu för då kan det bli mer sånt.

 

Perfekt det kommer nån. Egentligen skulle jag rota fram Basse, men var tvungen att ta emot den som kom.

 

Poppie var det. Hon blir så glad när hon får komma och mingla med oss. Mycket trevligt att vi är så uppskattade.

 

Så kom Basse från Ossys gamla dagis och Inez kom också.   

 

Och vad pysslar egentligen Fido och Basse med? Alltså enligt Basse ska jag inte alls lämna en massa meddelanden till snygga hanar. Men han tror att han ska smöra för Fido mitt framför nosen på mej!! Ska ta ett allvarligt snack med honom vid tillfälle.

 

Basse visade att han hade fått en ny boll av sin husse. Den tänkte Poppie låna. Basse han skulle bara retas med sin senaste ägodel.

 

Typ kolla vilken skoj boll jag har och den tänker jag inte alls låna ut.

 

Så började han springa runt med den i munnen. Men han glömt en viktig detalj.

 

Mina väl inövade tacklingar. Bollen är min och jag håller med Basse, den var superskoj.

 

Ja du Poppie just nu är den min och jag tänker behålla den. Försöker du nåt så kan jag minsann tackla en berner sennen också.

Bara för att retas så visade jag hur skoj den var. Poppie tittade och tittade men försökte inte ens ta den.

 

Men så var Bassehusse klar med plogningen. Nu är det bäst att hålla oss framme. Vi behöver energi.

 

Superlycklig Poppie. Nu fick hon chansen att roa sej med Basses boll när vi andra var upptagna med att skaffa energi.

 

Blev ett trevligt godisregn också. Precis vad vi behövde.

 

Jaha dags att gå hem, eller gå jag och matte fick skjuts av Fidomatte. Gick alldeles utmärkt att åka i hans bil.

Hemma käkade jag lite och somnade nöjd med förmiddagen.

Skulle gå på eftermiddagsrunda. Regnade massor ute så nu försvinner snön. Träffade Zoya vid affären jag och matte passade Zoya medan hennes matte handlade. Sen fick jag passa Zoya med matte medan matte handlade. Skönt med sällskap och lite hundsnack en stund.

I morgon är det dags igen. Hoppas det är bättre väglag så det kommer fler kompisar. Jag lever fortfarande under hotet om att bli inlåst i Hormonhäxefängelset.

                                                                                                                                                                                           

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards