wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 juli 2023

Tur att jag har kompisar

Av Wilma Border collie - 26 juli 2023 18:04

Eftersom den där eländiga fängelseporten slog igen och låstes med tusen lås i går så får jag vara glad för det lilla.

Idag skulle jag hämta Basse som vanligt.

 

Chmpinjonerna hemma hos Basse växer. I går hittade jag massor idag blev det sju stycken till.

Sen skulle vi iväg och göra nåt.

 

Kollade efter kantareller på ett ställe, men det var tomt. Men så kom det en bil. Nu blir det bra.

Moha och Troy ska med.

  

Jo vi tänker röja och det innebär att vi behöver godis för att orka. Finns det nåt?

 

Vi fick nu kan vi springa, leka och ha en massa skoj.

 

Troy bestämde sej för ett nytt hundmode. Svart dvärgschanuzer med gröna inslag i päsen det är superfint enligt honom. Hörde en massa dolda hot från hans matte, taskigt när han gjort sej så fin.

 

In i skogen för att kolla en massa. Hittade ett gammalt skogsmarinerat revben som jag och Basse delade på. Gäller att hitta glädjeämnena i såna här tråktider.

 

Ett ostträd, kan aldrig hitta för många såna. Vi städade väldigt noga. Vore katastrof om nån annan hund kom på var våra blommande träd finns.

 

Såna här finludna stensoppar fanns det massor av, men alla vra för gamla. Kommer det mer svampvatten så kommer det säkertt nya igen.

 

De bleka kantarellerna börjar bli stora, perfekt eftersom denna skog ibland används som kursskog.

 

Vi hittade svamp, vi behöver ha belöning! Tänk att man alltid ska behöva tjata på människor.

 

Efter att ha hittat flera gamla soppar så hittade vi en stubbe med föränderlig tofsskivling. Nå? Kommer det nån belöning den här veckan eller??

 

För första gången så skulle Moha och Troymatte plocka föränderlig tofsskivling. Det är ingen nybörjarsvamp, men mattes undervisning har haft effekt. Jag och Troy kollade noga så hon verkligen klarade av att plocka. Litar inte på att människor klarar sånt, vi hundar behöver övervaka det mesta de håller på med.

 

Vi jobbade hårt, i alla fall två av oss. men vi behöver godis alla fyra. Här delar vi minsann på allt och utesluter inte nån.

 

Fortsatte att kolla av skogen. Hittade inget av värde, eller jo mer kantareller.

 

Dags att åka hem, men vissa skulle länsa en hallonbuske först.

 

Framme vid bilarna och nu ska det enligt tradition drickas vatten. Mycket viktigt.

Åkte hem. käkade och sov middag.

Skjutsade hem Basse, matte ägnade sej åt tråkgrönsakerna och lyckades hitta en champinjon till.

I morgon ska människorna leta efter nåt igen. Bli spännande för det har förslt fyra gånger utan att lyckas, Får väl se hur det går nu.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 7 juli 17:59

I natt vräkte det ner mängder med svampvatten och Åskar hade varit i närheten också. Var blött ute när jag var ute på morgonrunda inget svampvatten då men istället så stormade det. Sen efter de sedvanliga evigheterna var det dags att åka.   ...

Av Wilma Border collie - Lördag 6 juli 17:59

Klarade av mina morgonrutiner och passade dörr i evigheter innan matte ansåg att det var dags att åka.   Perfekt början för Bassehusse ropade på mej och sparkade en boll åt mitt håll. Perfekt boll.   Tog med den medan vi väntade på flera ko...

Av Wilma Border collie - Fredag 5 juli 17:50

Basse kom i morse igen. Tyvärr hade jag redan hunnit klara av min morgonrunda, men gemensam frukost fick vi. Så skulle vi hitta på nåt. Matte hade brist på idéer.   Här har vi inte varit på väldigt länge. Sist kom vi inte dit vi skulle för v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 4 juli 17:55

Basse blev levererad av sin husse i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Så skulle vi hitta på något.   Hamnade i skogen, för nu skulle vi kolla kantarellerna igen. Gick alldeles utmärkt att jobba, de hade växt sen...

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards