wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 juli 2023

Svampvatten i massor

Av Wilma Border collie - 2 juli 2023 18:06

I dag borde det ha varit en massa kompisar hemma hos Basse.

Jag åkte dit.

 

Det föll svampvatten, massor med sånt i form av fint strilregn. Otroligt välbehövligt och ovädret behöver aldrig mera återkomma. Nu kommer det att gå att leva som hund igen.

 

Våran lekplats syns bakom traktorn. Ni ser hur extremt många hundar det (inte) kom.

 

Suck, inte ens Basse har kommit ut och här ska jag ligga och ha aptrist.

Matte gick loss med sekatören på den där vindruvsplantan. Klippte och klippte ännu mera.

 

Blir några vindruvor i år också, bara lite som syns på bilden.

 

Matte borde ha tagit en före bild, men detta är efter friseringen. Nu kommer det in mer ljus till alla andra tråkgrönsaker.

 

Resterna av mattes verk plus att det bands upp en massa också.

 

Nähä åka hem i svampvattennedfallet. Hemma sa matte att det kommit 18 mm. Så välbehövligt och nu om en dryg vecka kan jag och Basse börja planera för kommande svamphundsjobb.

Sov bort ännu mer tid.

Sen skulle jag ut och åka.

Hamnade hos några som matte känner.

 

Läskigt ställe med border collieätande höns och nåt som heter Ankor, de käkar säkert också hundar. Fast människorna käkar inte border collies så dom kunde jag umgås med.

 

Träffade kattvalpar också. De trodde att jag käkar såna. Gör jag absolut inte, men kattvalpar kan få väldigt stora svansar upptäckte jag.

Åkte hem såg vackra kolsvarta moln och matte pratar om att med tur kommer Åskar på besök.

I morgon hoppas jag att jag och Basse kan hitta på nåt skoj. Typ ta igen en massa lek som vi missat under ovädret.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Av Wilma Border collie - Tisdag 2 juli 18:17

Ber om uesäkt direkt för felstavningar och fel bokstäver. Tangentbordet har dött och det på datorn är så slitet att vissa bokstäver knappr syns. Inte enkelt att ha koll på tassarna då. Jag håkte till Basse enligt rutin.   Jaha tråkväxthuset ...

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards