wilmablogghund

Alla inlägg den 30 juli 2022

Av Wilma Border collie - 30 juli 2022 18:00

Trist morgonrunda. Blev så glad när jag såg Rocky på håll. Tänkte att nu kan vi ha ett trevligt morgonsamtal. Matte tog mej och gick åt ett helt annat håll. Rocky är förbjudet umgänge fick jag bara höra. Jag umgås med vem jag vill!!

Hem käkade tråkfrukost ensam.

 

På väg ut. Gick genom tingeltangelmarknaden, just då ödsligt för de hade inte öppnat.

 

På väg mot campingen. Tog tid för det hade minsann gått massor med hanar här. Lämnade hälsningar ofta och mycket.

 

Nu blir det säkert bra för detta är vägen till Moha och Troy. Tydligen tänker matte hålla löftet om att jag ska få sällskap. Hamnade hos dom. Drack en massa vatten, går åt mycket till alla mina hälsningar jag behöver lämna.

 

Så där nu ska vi gå en sväng i slutet på min Sörmlandsledsetapp.

 

Började bli varmt men inne i skuggan var det skönt.

 

Skulle tittas efter svamp på ett ställe. Svamp, det har jag aldrig hört talas om. Får jag nu inte träffa vilka hundar jag vill så ska jag spana ekorre!! Och nej, jag ser inte alls korkad ut!

 

Troy han försökte klättra upp i trädet. Men han misslyckades, måste nog träna mer på trädklättring eller hålla sej långt bort när det är dags för tassamputation så han får bättre grepp.

 

Enda svampen som fanns en sprängticka. 

 

Kolade en del på etappen. Lugnt och fridfullt, ingen hade gått där och tyvärr inga snygga hanar heller.

 

Skogen var alldeles tyst och stilla, lite skillnad från det kaos som är runt tingeltangelmarknaden.

 

Trots att det kom massor med svampvatten för en vecka sen  så har Vattentjuven lycktas sno allt vatten i den här bra gropen. Här brukar det vara utsökt lervatten.

 

Skulle gå över en äng tillbaka. Hade blivit ovädershett. Höll oss i skogskanten, bra för jag kunde slappa i skuggan en stund. Tar på krafterna att leta hanar.

 

Troy han skulle in i skogen för drä fanns det nåt han skulle undersöka. Han fick inte fast han försökte många gånger.

Passerade nära sjön. Hörde hur våra kompisar roade sej med bad hemma hos Basse. De hade säkert superskoj där.

 

Gick hem till Moha och Troy. Bra där fanns det vatten. Drack massor.

 

Troy visade att han minsann fått en gen solsäng. Nä vad ska man ha en sån till? Var erbjuden att prova men avstod.

 

Kyldynor? Nä tack såna gillar inte jag.

 

Somnade på deras altan istället. Sov väldigt gott där medan människorna pratade tråk. Gå hem hade jag ingen lust med.

 

Blev ivägsläpad mot mitt ensamma hemma. Passerade tingeltangelområdet. Nu var det KAOS, bilar överallt ocjh människor också. Skulle ha gått på utsidan, gick inte fick passera mitt i kaoset.

Kom hem käkade lite och somnade.

I morgon ska jag och Basse fotograferas, Kommer en fotograf och tar bilder på oss till nåt tidningsomslag. Skulle ha varit i Sparreholm. Men matte har möblerat om bland alla planer. I dag var det bilköer så det tog ett par timmar bara att komma in i köpingen och troligen värre i morgon. Matte ringde fotografen och ändrade planerna. Fotas ska vi men på annan plats. Matte vägrar att riskera att fastna i bilkö med oss om det blir ovädershett.

Gick på en trist eftermiddagsrunda, bilar precis överallt.

I morgon har jag Basse med mej så vi ska se snygga ut, inga problem vi är alltid snygga.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards