wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juli 2022

Av Wilma Border collie - 20 juli 2022 17:59

Var snudd på oväder redan när jag hämtade Basse i morse.

Hem till mej för frukost och funderande på vad vi skulle göra. Inte mycket som funkar i detta vidriga väder.

 

Började med att kolla efter tryffel.

 

Falsk markering av Basse, troligen kände han doften av de vi hittade för ett par dagar sen.

 

Fortsatte till vårt bra ställe, där fläktar det lite från Båven i alla fall. Matte pratade med ett par människor som tydliegn sköter den där hembygdsgården. Vi var så välkomna att bada och leka där. Perfekt en sån här ovädersdag

 


Bästa att passa på innan det blir riktigt vidrigt.

 

Matte hade hittat en boll som vi kunde leka med. Var länge sen vi lekte med den. Jag snodde den självklart.

 

Hade skoj med den några minuter, orkade inte så mycket mer i ovädret.

 

Lät Basse låna den ett tag. Men blev lika för honom, alldeles för ovädershett för att kunna leka ordentligt.

 

Kanske skulle prova att bada.

 

Vi har lite olika åsikter om det där med bad. Jag anser att det räcker med att blöta tassarna medan Basse envisas med att simma en massa.

 

Ute på sjön var det människor som stod på konstiga brädor. Inget vi hundar ägnar oss åt.

 

Förstår inte varför vissa ska envisas med att simma. Blir bara en massa jobb efteråt med att torka pälsen.

 

Basse hittade bollen och försökte få igång mej. Nä det hade blivit riktigt ovädersvarmt så den där bollen får vänta tills en dag med svalt och fint väder.

 

Våran favoritek den var på sitt bra humör. Växte godis både i den och alldeles utanför.

 

Dessutom så blommade det ost också. Finns inga spår av sån efter vår städning.

 

Gick en sväng och jag jobbade lite. Årets första Stinkbomb eller egentligen hter de Mandelsriska, men matte påstår att de stinker avskyvärt av fisk och skaldjur därav namnet. Men hon känner de som älskar sån. Fick självklart beröm.

 

Nu kommer det att bli väldigt bra. Vi har förflyttat oss och vi vet precis vad som ska hända.

 

I dag är det 6 år sedan matte och mina förra matte gjorde upp så matte blev min ägare på riktigt. Sånt ska självklart firas. Jag och Basse är duktiga på att fira en massa trevliga saker.

Vaniljglass det är alldeles utsökt så vi fick varsin bägare med sån.

 

Utsökt som vanligt. Sparreholm har perfekt glasskiosk för glassugna hundar, Borde få åka hit varje dag.

När vi käkat upp våra glassar åkte vi hem. Riktigt vidrigt oväder hade det blivit.

Somnade på toaletten är det gaanka drägligt att ligga mörkt och lite svalare.

Eftermiddagsrundan då användes bilen. Åkte till mattes förläggare, vi satt i skuggan utanför medan matte pratade en massa tråk och hämtade en massa böcker tills på lördag.

Den där boken som ingen nånsin har hört talas om den går att köpa på både Adlibris och Bokus nu. Så upptäckte matte vid nån googling att den finns i Finland också!!

I morgon bli ovädret ännu värre för se hur vi ska fördriva dagen.

Lär inte bli mycket gjort inte.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards