wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juni 2022

Av Wilma Border collie - 24 juni 2022 18:02

Dagen började inget bra. Fats det är fredag så skulle inte Basse hämtas, nåt korkat om midsommarafton. Jaha? Vi kunde ha hängt i alla fall precvis som vanligt.

Allrså blev det en ensam tråkrunda och en fullkomligt smaklös tråkfrukost.

Var hemma ett tag, så skulle jag ut i ovädret. Vidrigt hett redan på morgonen.

Perfekt jag blev skjutsad till Basse. Himla tur att matte ibland begriper vad jag behöver.

 

Vattna växthuset var tydligen viktigt. Nu alldeles snart är den första gurkan färdig.

Matte hade nån idé om att klippa mer på vidruvsplantan. Kan meddela att efter tre klipp var hon svimfärdig, hörde nåt om att nån tidig morgon när jag hämtar Basse dår det nog bättre.

 

Perfekt Moha och Troy kom också. Tydligen hade vi inte lyssnat ordentligt på människornas tråkprat igår.

Nu ska vi göra det ena som går i ovädret.

 

Basse ville att vi skulle leka, men när alldeles för hett för sånt skoj. Ge hit fint svalt väder så vi orkar ha skoj igen.

 

Jo vattnet var okej tydligen 23 grader i det. Skönt att plaska runt och dricka.

 

Trevligt med såna här gemensamhetsbad igen.

Fast båda människorna missade att få bild på Moha när hon kastade sej ut simmade till Troy för att slita en pinne ut munnen på honom.

 

Simma måste vara överskattat. Basse har alltid ett himla jobb att torka sej efter varje omgång. Räcker så bra att blöta tassarna och magen.

 

Vi hundar är som bekant väldigt bra på att fira saker. Är det midsommar ska det firas. Alltså tog matte fram fyra ben till oss.

 

Utsökt sa Troy och högg sitt.

 

Basse njöt av sitt han också, Gjorde jag och Moha också. Perfekt hundfirande.

 

Goda ben kräver efterätt så det blev smultron.

Gick och badade mera.

 

Alltså den där Troy ahn lyssnar alldeles för mycket på Basse. Vore bättre han lyssnade på mej och Moha istället.

 

Ut och simma med en pinne, vadå det räcker med att blöta tassar och mage.

 

Blääääää det är hett. Jag orkar ingenting, var är hösten?? Ungefär nu sa människorna att det var dags att åka hem.

Hem käkade och sov en stund så skulle jag ut igen.

 


Hamnade på campingen. Trodde att jag missat mäsnkligt tråkprat och skulle till Moha och Troy.

 

Nähä, jag skulle träffa nån som matte känt i tusen år men inte träffat på några hundra år eller hur det nu var. Jag är en artig hund så jag hälsade ordentligt.

 

Människorna skulle fika och parata mängder med tråk. Fick veta att för länge sen då hade människan Jouni en Grisöronaffär i Eskilstuna. Tydligen så handlade Sigge en del där.

Men idag blev jag bjuden på en alldeles utsökt mjukglass. precis vad jag behövde. Borde fika ofta på campingen. Dessutom finns det vattenskålar till törstiga hundar.

 

Bla. bla. bla, bla. Glassen är slut det är ovädershett och jag har tråkigt.

 

Nu pågår operation övertalning. Matte skulle ta en bild på mej och Jouni tillsammans han ville ha på mej den kända svamphunden. Bestämde mej för att väga tio ton och vara gjord av bly. Den oförstående matte hade hysteriskt skoj.

 

Med hjälp av osttuben så blev det faktiskt bilder till slut. Jag var orolig för att bli hundnappad och hamna i nåt som heter Västerås. Hade inga såna planer alls.

Så var det dags att säja hej då och hem igen.

Somnade blir trött av ovädret och så allt jag såg på campingen.

I morgon är det lördag igen. Blir hundträff som vanligt, men vi ska visst vara vid sjön för allt annat är för varmt.

Hoppas det kommer många hundar som vill umgås.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards