wilmablogghund

Alla inlägg den 9 juni 2022

Av Wilma Border collie - 9 juni 2022 17:41

I morse skulle Basse komma, jag hade som vanligt stenkoll. Fortfarande den eländiga låsta dörren. Men matte var snäll och låste upp. Öppnade och kastade mej ut. Såg Basse utanför och försökte öppna porten. tyvärr är den för tung, behöver styrketräna inser jag.

Gick in, käkade frukost och gick ut för min morgonrunda.Sen var det dags att hämta Alice.

Tillbaka hem till mej ett tag. Vi funderade en del på vad det var för överraskning som väntade idag.

Hamnade i bilen för vi skulle ut och åka.

 

Nu började jag och Basse begripa vad som var på gång. Vi är i Engelska skogen och matte kör bil där. Inträffar väldigt sällan ofta så går vi. Basse ansåg att matte skulle köra rally, hon hade andra åsikter.

 

Hm det står en bil på vägen till huset långt bort i skogen är det möjligt att det där "snart" har inträffat??

 

Jag och Basse fick väldigt bråttom. Vi har hört talas om snart i många, många evigheter.

 

Alice som varit med här fattade ingenting när det inte såg ut som det brukar. Vi visste minsann bättre vi.

 

Det luktar och titta det kommer nån från huset vi passat i flera hundliv.

 

Titta! Nu är våra engelska vänner tillbaka igen. Reidun och Chris som fixar den där perfekta veden som alltid har ostblommor. Enlig matte var det 2 år sen sist. Enligt oss har det gått många hundliv.

 

Matte hade med sej en del torkad svamp till dom. De har missat mycket svampplockning här. Chris han luktade och luktade, för svensk svamp det är grejer det särskilt nä vi letat upp dom.

 

Alice funderade på om det möjligen var nåt gott hundgodis, men det var det inte. Bara typ människogodis.

 

Hon belv tröstad av Chris istället och det gick lika bra det.

 

Passade på att leka en del. Det är alltid trevligt att leka på tomten här.

 

Basse spanade för Chris grävde nåt, tror Basse trodde att han kanske var en smart människa och grävde upp sorkar åt honom. Men se den turen hade han inte.

 

Tack vi serverades en stor hink med vatten. Bra eftersom vi var törstiga.

 

Om Basse varit i den lilla bäcken? Absolut inte enligt honom, att han var våt och lerig det visste han ingenting om.

 

Suck!

Människorna pratar oändliga mängder med tråk, allt ska avhandlas, det ena tråkigare än det andra. Funderade på att gå och spana ekorre, men det verkade alldeles ödsligt nere i skogen så jag somnade istället.

 

Matte fick present för att vi kollar huset ibland. Nåt gott vin

 

Och en väldigt fin blomma.

 

Umgicks mer med Chris, tackade för den perfekta veden han fixar så det blommar ost där. Sånt uppskattar vi hundar verkligen.

 

Lekte en del med honom också innan matte påstod att det var dags att åka hem igen. Hörde att nu ska det inte alls ta 2 år innan vi ses igen tan det blir nog ganska snart. Hörde att det pratades om planer, men det vet ju alla hundar hur människor är. Vi tror på det när det händer.

Åkte hem, lämnade Alice som skulle väcka sin matte.

Jag och Basse åkte hem och somnade. Tar på krafterna med överraskningar.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån träffade inga vi känner.

Så bev Basse hämtade hörde oroväckande saker. Kanske blir jag ensam och övergiven i morgon.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards