wilmablogghund

Alla inlägg den 12 maj 2022

Av Wilma Border collie - 12 maj 2022 17:58

I går pratade matte om en plan som enligt mej och Basse lät väldigt trevlig.

Men så gick jag ut för sista kvällsrundan. Matte blängde på Pelle Peugeot/Hundtaxi och döpte om den stackarn till en massa saker.

Luften hade rymt igen.

Hörde att hon pratade i telefonen. Passa huset kommer snart ska bara till Rottis Helga. Väldigt spring där numer.

Visade sej att hon kört bilen runt hörnet bara.

Så blev det idag, Basse blev levererad och efter morgonrutinerna så skulle vi göra nåt. Gårdagens planer är skjutna på framtiden. Vi hamnade hos Rottis Helga.

 

Platt däck som har tröttnat på livet. Rottis Helgas husse fyllde på luft så bilen skulle rulla till Flen.

 

Stackars Helga hon svälte. Hörde att matte anklagade henne för att se till att däcket behöver luft så hon får nåt att äta.

Åkte till Flen, enligt matte var det väldigt långt dit idag, inte alls den normala dryga milen, snarare tio. Men luften stannade kvar.

 

Där inne står min bil och ska bli opererad.

 

Jag och Basse gick en sväng i omgivningarna under tiden. Trevligt med nya ställen.

 

Föll mer svampvatten igår så nu hade de där vinbergssnäckorna vaknat.

 

Är man vattenintresserad så går det lika bra med vattenpölar, i alla fall enligt Basse.

 

Så där färdig bil med nytt däck. Det gamla hade en reva så det gick inte att laga.

Trodde att vi skulle ta en trevlig shoppingrunda också, men enligt skitmatte har vi det vi behöver och det skulle göras annat. Vadå annat? Vi behöver alltid shoppa!!

  Hamnade hemma hos Basse, för matte skulle göra saker med tråkgrönsakerna. Typ vattna i växthuset och annat tråk.

 

Är du klar snart?? Jag och Basse har andra planer.

 

Märkligt mänskligt tråk. Dra runt på en konstig pryl och sen stoppa potatisar i jorden. Ointressant.

 

Vi skulle gå till Basses privata badplats. Har inte varit där på väldigt länge.

 

Basse sprang före och tog ett antal bad i sitt privata stinkande dike. Här badar gärna alla hundar när det är bad vid hundträffarna och människorna har en massa konstiga åsikter.

 

Äsch!! Jag var törstig och tänkte dricka på mitt krångliga sätt från bryggan. Gick inget brav Vattentjuven härjar tydligen i sjön också så jag nådde inte vattnet.

 

Doppa tassarna är okej just nu och vattnet var väldigt gott.

 

Basse han simmade och påstod att det är så skönt i vattnet. Tror jag absolut inte på. Det är kallt och blött.

 

Han skulle kolla sin privata öde ö. Den var enligt honom väldigt bra, jag vägrade besöka den. Kanske om det blir oväders hett att jag funderar på det.

 

Om vi ska brottas i sjön? Skulle inte tro det va!! Jag har inga planer på bad.

 

Kollade av bryggan en extra gång, litar inte helt på att Basse klarar av bryggkoll utan min övervakning.

Men den var i allra bästa skick.

 

Perfekt. Detta är en superbra plats när det är ovädershett. Lagom med skugga, precis lika bra i år. Kan alltså använda den framöver.

 

Tillbaka till tråkgrönsakerna. Nu ska det tydligen odlas Bassekopior. Vore trevligt med ett gäng såna till, blir säkert samma superkompisar som Basse. Får väl se om det växer upp några.

 

Matte studerade sin krusbärsbuske. Det blir faktiskt några krusbär på den i år.

Sen var det dags att åka hem efter att vi studerat ett bigarråträd också. Men där hade inte svampen som heter svavelticka visat sej ännu.

Hemma så käkade vi lite, sov ett tag.

Gick på eftermiddagsrunda. Tråkig sån, inga vi känner ute.

I morgon ska det visst bli en bra dag för en överraskning väntar.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards