wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 juni 2022

Ovädret är tillbaka igen

Av Wilma Border collie - 30 juni 2022 17:56

Åkte och hämtade Basse i morse, redan då stod luften stilla och det var ovädersvarmt.

Skulle åka hem.

 

Stopp vid campingen. Ser ni en Ekorre!! Jag blev alldeles överlycklig. Matte skulle nåt så jag tänkte hänga på ut ur bilen.

 

Mattes nya intresse. Sätta upp sånt här på lämpliga anslagstavlor.

 

Sjön var alldles stilla och spegelblank och tryckande kvavt och varmt.

När vi skulle åka så försökte jag kasta mej ur bilen. Lycklades inte och ekorre var långt bort. Tror jag ska bo hemma hos Moha och Troy ett tag.

Hem, käkade frukost och funderade på vad vi skulle göra.

Hamnade i bilen. Åkte några meter. Stopp för nu hade matte hittat en anslagstavla igen.

Kom en bit till då kom hon på att hon skulle till en butik och sätta upp nästa. Trodde aldrig att vi skulle komma dit vi skulle.

Så åkte vi. Den där planen den blev inte av den förvirrade glömde att svänga. Alltså den är vi ute och åker bil med!!

 

Framme, eftersom matte glömde svänga på rätt ställe så blev det hembygdsgården. Bra eftersom det är nära vatten och det var odrägligt ute.

Jag skulle bara lämna hälsningar, men så var det Basse. Han fattade att jag försökte ragga. Så jag hann knappt resa mej innan han kissade över min hälsning! Vadå han kan inget och jag raggar hur mycket jag vill!!

 


Kollade av en del, hade varit många hundar här sen sist. Men idag var det alldeles ödsligt.

 

Basse försvann till nåt akutbad Jag jobbade som den plikttrogna hund jag är. Nu vill jag ha ost!!

 

Fanns flera små väldigt torra kantareller. Måste komma massor med svampvatten nu.

 

Basse återkom så vi drog ut på den trevliga udden.

 

Kollade bryggan. Inget fel på den, bara lite långt ner till vattnet.

 

Badade en del på ett annat ställe. Eller jag doppade tassarna och drack. Basse badade en massa mer.

 

Föreslog att vi skulle leka lite.

 

Vi hade väldigt skoj en stund, men orkade inte så länge på grund av ovädret.

 

Jag lyckades i alla fall jaga Basse ut bild.

 

Vet du, det är alldeles tomt här finns inget godis i eken och inte blommar det ost heller. Går det möjligen att åtgärda?

 

Tänk det slog ut välbehövliga ostblommor. Precis vad vi behövde.

 

Vänta, vänta och vänta ännu mer. Pedanaten städar ek grundligt och länge.

 

Människor brukar tydligen dansa runt en sån här märklig pryl. Vi provade, nä det var för varmt.

 

Skulle åka hem. Men på vägen skulle vi kolla Stjärnhovstryffel på ett ställe.

 

Gick bra att jobba som tryffelhund där. Titta framför mitt koppel så syns de.

 

Jodå det blev en skvätt idag också.

Åkte hem var äckligt hett och kändes som om det inte fanns luft.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda i långsam takt, ännu vidrigare ute. Men vi hade tur Vivecas magiska fönster var öppet!! Vi fick minsann godis.

Gick hem fick varsitt gott fruset revben. Måste shoppa nya såna för de minskar och vi har ju fortfarande alla shoppingpengar kvar att handla för.

Så började Åskar höras. Han hade massor med åsikter.

 

Alltså han höll till på två ställen. Men tro inte att han kom hit, nädå han hördes mycket och länge men intemista lilla droppe svampvatten kunde han lämna och lika äckligt är det ute fortfarande.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards