wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 juni 2022

Nytt bra ställe

Av Wilma Border collie - 23 juni 2022 18:10

Hämtade Basse som vanligt i morse.

Hem till mej för frukost och funderade på vad vi skulle göra idag.

Åkte och mötte Moha och Troy. Sen åkte vi och åkte. Passerade flera av våra bra skogar och andra lekplatser, men ingenstans stannade människorna. Mycket märkligt.

 

Framme, här var vi en gång för ett par år sedan. Då var det alldeles övergivet och igenväxt. Men nu har det fått en ny äagre och det händer massor.

 

Då sist var det högt gräs överallt men nu var gräsmattorna klippta, husen håller de på att rusta och det händer massor.

 

Vi hade massor att titta på och så alla nya spännande dofter.

 

Jaha en bro och sen ser det spännade ut.

 

Ja vissa gick självklart vilse och hamnade i ett lerdike.

 

Titta!! De gör ett hundbad till badsugna hundar. Det var det som vi skulle kolla.

Perfekt med sandstrand ocj Basse slängde sej ut i sjön.

 

Helt okej vatten i den sjön. Skönt att svalka tassarna och dricka lite.

 

Jaha det fabs minsann saker för oss hundar på land också.

 

Moha och Troy hoppade mellan ett par stycken. Bra var de eftersom de gav godis. Den de står på där har nån skrivit nåt om Dog beach, mycket passande.

 

Massor med mer bad blev det. Alldels perfekt badstrand för hundar.

 

Så finns det stockar att balansera på eller hoppa över. Mycket bra stockar som gav godis.

 

Diskuterade en massa. Typ att detta är ett toppenställe. Fortfarande så håller de på att bygga upp så det kommer att bli super.

   Varmt var det så jag badade mer. Bra ställe med gott vatten.

 

Vet inte om detta är Basse eller en strandad val. Men rulla i träflis var helt okej.

 

Helt okej utsikt också.

 

Lekte en massa också. Gillar när människorna hittar såna här bra ställen till oss.

 

Basse och Troy de badade så jag och Moha funderade på om de skulle förvandlas till fiskar. Men skoj hade vi hela tiden.

 

Basse älskar att retas den typen. Han har en rotbit som jag gärna vill ha. Lyckades aldrig komma över den tyvärr.

 

Dags att lämna och gå tillbaka. Mötte flera människor som jobbar på det där Solbacka. Alla var så trevliga och gillade att våra mattar berömde allt jobb.

 

Svårt att tro nu att allt har varit förfallet och helt igenväxt. Kommer att bli så fint här. Och vi är lovade att få åka tillbaka och bada igen.

På väg hem så var matte och shoppade fler kaninmagar till oss. Så bra att ha i frysen om nån blir dålig i magen. En bit sån och sen mår man hur bra som helst igen Dessutom är det supergott om man är hund.

Somnade gott hemma.

Men så skulle vi iväg igen.

Ni vet stackars Inezmatte blev påsprungen på en hundträff, trillade och bröt både höften och tre fingrar.

 

Människorna samlade pengar  och Alice matte som utbildar sej till nåt som heter florist gjorde en fin korg med blommor. Nu var vi där och lämnade den och lite annat.

Jag och Basse lekte en del med Inez också, hade trevligt medan människorna fikade och pratade tråk.

I morgon är det midsommar och det ska bli sånt där vidrigt oväder. Men jag vet att jag slipper vara ensam.

Hörde att jag dessutom ska träffa nån som jag aldrig träffat men som matte känner och vill träffa mej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards