wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 juni 2022

En massa trevligt umgänge

Av Wilma Border collie - 18 juni 2022 18:04

Basse fick sova kvar i natt igen. Vi var lite oroliga igår kväll när vi hamnade i bilen och åkte hem till honom. Men matte skulle bara dumpa grejer hon handlat till hans husse.

Hemma så hade vi lite fredagsmys med revben innan kvällsrunda sen sov vi gott hela natten.

Vanliga morgonrutinerna med frukost och morgonrunda. När Basse är här har jag inget behov av att passa dörren.

Så åkte vi hem till honom. Försökte falla svampvatten men det slutade.

 

Hemma hos Basse var det alldeles dött. Inga kompisar som kommit.

 

Spanade och funderade på om vi skulle bli ensamma idag.

 

Matte skulle byta vatten i Plaskdammen. En stackas nyckelpiga höll på att drunkna, men efter livräddning så överlevde den.

 

Studera äppelkart är ett märkligt mänskligt intresse. Enligt matte kommer det att bli massor med äpplen.

 

Jag jobbade en del som svamphund och hittade massor med nejlikbroskskivlingar i Basses gräsmatta. Fick självklart beröm och godis.

 

Vi blev inte ensamma för Sigge kom, mycket trevligt.

 

Strax efter kom både Viggo och Bjössi också. Bra med fler kompisar.

 

Trevligt Rozzo kom och det var länge sen. Han och Basse hade massor att prata om.

 

Begriper absolut inte varför jag går under namnet Rugguggla. Har bara ett visst behov av att förnya pälsen.

 

Hade en del viktiga samtal med Bjössihusse. Brukar kunna löna sej för nån frukost det hade jag inget minne av.

 

Basse hade kurs med Bjössi i hur man bäst använder plaskdammen. Han var en mycket uppmärksam elev.

 

Men titta! Bassehusse mår mycket bättre och orkade komma ut. Vi hundar kollade självklart att han mådde bra.

 

Blev en massa trevlig lek, det är långt till nästa helg så lika bra att passa på.

 

Rozzo och Viggo hade massor med skoj tillsammans.

Så började alla åka, matte visade Fidomatte en massa tråk i växthuset helt ointressant.


 


Vad menar du? Ska jag åka hem UTAN Basse?? Vem har hittat på de korkade idéerna? Men Bassehusse mår så bra nu att Basse kunde vara hemma.

Hem matte viftade med två Dentastix trodde jag skulle få ett som tröst. Men den förvirrade skyllde på att hon glömt att Basse var hemma. Fick alltså bara ett.

Somnade ett tag.

Dags för eftermiddagsrunda.

Hamnade i bilen.

 

Jag har hyrt ut matte som katt och sommarstugevakt några dgar. Nu skulle det vattnas vid grannens sommarstuga på de ställen dit regnet inte når.

 

Bra ställe för det finns godisstenar på romten.

Åkte vidare för vi skulle kolla en annan sak.

 

Trevlig nu ska jag kolla om det går att gå till den lilla ön. För på den finns en massa skoj.

 

Nä skulle inte tro att du ska dit sa matte när bron såg ut så här.

 

Vadå livsfarlig? Säkert att vi inte ska prova? Enligt matte väldigt säkert att vi inte skulle prova, vi skulle enligt henne inte alls ens vara på bron. Vore bättre att den stängdes av än utsätta människor för detta.

Blir alltså inga skoj besök på ön.

Åkte hem.

Nu väntar en trist ensam kväll och så ska jag sova själv också. Matte räknas inte.

Hoppas det kommer många trevliga kompisar i morgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards