wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 maj 2022

Mycket trevlig söndag

Av Wilma Border collie - 22 maj 2022 17:41

Klarade av mina trista morgonrutiner med ensam runda och lika ensam tråkfrukost. Passade dörren i evigheter innan det var dags att åka.

 

Hittade ingen liftare så nu gäller det att hitta Basse nån annanstans.

  Detta är inte Basse, det är mänskligt tråk att ta bilder på äppelblom.

 

Släppte ut Basse. Hittade ett gäng med kompisar också. Fido,Alice, Sigge och en nygammalhund som vi inte träffat på länge. Gissa vilken förvirrad människa som glömt namnet på henne?

 

Så kom Viggo också. Trevligt, pratade en hel del med honom.

 

Matte lyckades göra en insats och gjorde rent och fyllde på våran plaskdamm med rent vatten. Fido åtog sej uppdraget att kolla att hon verkligen gjorde rätt. Så fort människor försöker göra nåt så behövs hundlig övervakning så det verkligen går rätt till.

 

Sigge hjälpte också till och godkände.

 

Basse vattenexperten kollade självklart också. Faktiskt hade matte lyckats även idag.

 

Dvärgschanuzer Charlit kom, trevligt för det var länge sen vi träffades. Alltså en massa att prata om.

 

Blev varmt så Sigge provade att svalka sej under däcket. Det är väldigt bra där, med sval sand och skugga.

 

Nädå Corgie Majken ligger inte alls så illa till som det ser ut. Bara en skoj lek, Skulle aldrig falla oss in att skada nån annan hund. Har bara väldigt roligt.

 

Ursäkta Bassehusse, det var inte min mening att nästan knuffa dej av gungbrädan, tänkte bara umgås en del. Fick höra att jag ska uppföra mej och inte försöka knuffa ner människor.

 

Lekte en del med de andra istället. Mycket trevligt.

 

Bjössi har tydligen varit på kurs hos Basse och lärt sej hur man hoppar upp på bord och sen försöker tvätta människor. Nu var det Majkenmatte som blev utsatt.

Vi andra kollade godistillgången.

 

Dalmatiner Tilly kom förbi en sväng. Trevligt för hon har suttit i Hormonhäxefängelset, men nu var hon frisläppt igen.

 

Majken gjorde sitt bästa för att lära Bjössi hur man bäst använder plaskdammen.. Det där rena vattnet det var bara ett minne, nu var det förvandlat till trevligt lervatten igen.

 

Sista röj för nu började människorna ha en massa åsikter och släpa i väg våra kompisar mot bilarna.

För min del så väntade tråkgrönsakerna.

  

I växthuset kommer det fler och fler tomater.

 

Nåt som ska bli gurkor växer visst massor. Fullkomligt ointressant enligt mej.

 

Löken växer visst också. Matte påstår att det är så bra så. Så petade hon ner ännu mer frön i jorden. Vidhåller att det vore bättre att odla revben, grisöron och annat gott.

Åkte hem somnade medan matte gjorde en massa tråk. Hon har många och långa listor på saker att fixa innan boken kommer ut. När en lista är klar så skapas det fler.

Gick på eftermiddagsrunda. Skulle passera Susannes affär. Matte försäkte säja att det var stängt. Jag slängde mej fram och försvann in genom en dörr som borde vara stängd. Det var öppet och jag var sugen både på umgänge och godis. Tur hade jag som fick både och.

Alltså en mycket bra eftermiddagsrunda. I morgon är vi Flocken får se vad vi ska hitta på då.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Av Wilma Border collie - Tisdag 25 juni 18:03

Det där avskyvärda ovädret blir värre och värre. Vidrigt redan när jag var på morgonrunda, sval sådan är inte att tänka på just nu. Åkte hem till Basse. Började med mattes vanliga tråk.   Vattna tråkgrönsaker i växthuset. Det syns faktiskt...

Av Wilma Border collie - Måndag 24 juni 17:58

Slut på det fina vädret när det gick att vara hund. Var hett redan när jag var ute på morgonrunda vid sju. Sen skulle Basse hämtas och matte vattna i växthuset. Ingen Basse hemma fast hans skvallermaskin visade att han var det. Visade sej att han...

Av Wilma Border collie - Söndag 23 juni 17:54

Dags för hundträff igen. Idag behagade Basse vara vaken och ute när jag kom.   Efter att matte grejat i tråkväxthuset så hade vi koll. Väntan på att det skulle dyka upp kompisar.   Golden Frode kom, mycket trevligt. Sen efter en liten s...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards