wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 juni 2017

Nyordningen och Sörmlandsledsjobb

Av Wilma Border collie - 3 juni 2017 17:43

Den här nyordningen är faktiskt väldigt bra. Sigrid var kvar hos mej hela kvällen igår.

Jag vill alltid trixträna på kvällarna så det gjorde vi tillsammans, så ägnade vi tid åt ett par

av mina aktivitetsspel också. Sen när det var dags för min sista kvällsrunda då gick Sigrid hem

till sej.

När jag gjorde morgontoalett så fick jag en lysande idé, jag ville gå och hämta Sigrid. Tänkte att

dementa matte nog skulle glömma bort henne eftersom det är lördag. Hade sån tur att matte insåg att

vi kunde lika bra hämta Sigrid då. Alltså följde hon med hem till mej ett tag innan vi skulle till skogen.

Min bil användes för vi skulle åka och jobba.

 

Detta är inte alls skogen, det är Bakluckeloppisen på Heden och Sigrid är upptagen med att försöka anfalla

Elisabeth som hade Pryl 7an. Jag kollade bordet, men de sålde inget som passade hundar.

 

Snälla Anna umgås med mej, du vet jag är så oändligt ensam och det är ALDRIG nån som kelar med mej. Hon

förstod precis hur illa jag har det så jag fick en massa gos.

 

Inte går det att passera Heden utan att gräva de extremt viktiga groparna inte. Undrar vad Sigrid ska ha alla

sån till.

 

Som vanligt dagens viktigaste och enda inköp. KORVEN jag och Sigrid fick dela på en. Ursäkten att en hel korv

blir för mycket för Sigrid så vi fick dela. Utsökt god, snåla människan borde ha köpt flera stycken till oss.

 

Så där nu har vi åkt till skogen och nu ska det jobbas på Sörmlandsleden.

 

Den här gången hade matte lyckast ta rätt verktyg också. Förra gången tog hon tumstocken i stället för

sekatören.

 

Jag och Sigrid hade massor att kolla. Min etapp har en alternativ väg över en fornborg så nu skulle vi kolla

att allt är okej för vandrande hundar.

  

Av fornborgen syns mest såna här gamla rester av murar som byggdes för tusen år sen eller nåt. 

 

Så här ska det inte se ut, en massa sly som växer över stigen där människor och hundar ska vandra.

 

Lite skillnad efter mattes framfart med sekatören. Detta upprepades på ganska många ställen.

 

Vi kopplade av med en del lek medan matte friserade sly och grangrenar. Fast vi hade stenkoll på att allt var

i ordning också.

 

Så där vi närmar oss sjön. Perfekt då kan vi bada och dricka vatten, Det syns fallna träd längre fram och de

ska våran chef få äran att ta bort.

 

Sigrid hittade minsann en mordplats där nån stackars fågel fått sätta livet till.

 

Badade gjorde vi självklart men nu håller den där fina pollengröten på och försvinner. Synd för vi blev så

vackert gula av den.

 

Det försökte med betoning på försökte att falla svampvatten. Blev inte så mycket mer än de droppar som

syns i sjön.

 

Stackars fågeln som drunknat i sjön. Kanske skulle den drica vatten och trillade i.

 

Vi gick vidare, lekte en del, badade i ån och en massa andra viktiga hundsaker.

 

Jaha så var vi kopplefångar. Kom en människa som kanske inte ville träffa oss, men människan ville gärna

prata med matte så skavsåren i öronen var nära.

 

Här har Sigrid hittat nåt och rullar sej massor. Bara det att pälsen antog en märklig färg.

 

Tur att sjön är nära för nu gällde bad eller hamna i min tortyrkammare när vi kom hem.

 

Många bad och mycket simma blev det för Sigrid innan resterna av vad matte tror är Grävlingens bajs var

borta. Tortyrkammarhotet var alltså undanröjt.

 

Hon är inte klok! Nästa ställe att rulla sej i strandkanten vad det nu var som lockade så mycket där.

 

Nyss var Sigrid ren nu ser hon ut så här. Men allt det där trillar av när det torkat.

 

Inte ett besök vid skärmskyddet utan att ha provat bordet. Fick förväntad belöning.

 

Kollade till alla kantarellvalparna, de har faktiskt växt 1-2 mm sen sist och det har kommit flera. Lovande så

jag och Sigrid kan träna ordentligt.

 

Eländiga Vattentjuv!!!!!! Vattnet i bäcken försvinner mer och mer. Nu räcker det knappt till tassarna.

 

Ska åka hem men det är bäst att passa på att leka en del innan vi når bilen. Åkte hem efter flera timmar i

skogen och sen slappade vi mest. Skulle på eftermiddagsrunda, då skulle tyvärr Sigrid gå hem till sej. Korkat

jag trodde att hon skulle vara kvar hela kvällen också.

Men i morgon träffas vi igen fast det är söndag, då hittar vi på nåt annat skoj.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards