wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2016

Värsta ovädret

Av Wilma Border collie - 26 augusti 2016 17:21

I dag har det där ovädret varit värre än värst. Fick hålla mej i hemma skogarna för nån riktigt

lång runda var bara inte att tänka på.

 

Gick på spårvägen, var ganska länge sen sist.

 

Kollade om det hade hänt nåt intressant, men det verkade inte så. Inte fanns det varken hundar eller

människor ute heller. Jag var i och för sej ute väldigt tidigt eftersom det skulle bli extremt hett.

 

Lite, lite fukt och genast vaknar de här mördarsniglarna. Kanske de få regndropparna i går så väckte dom

 

Titta jag befinner mej på läskiga bron. Jag gillar den inte riktigt och för säkerhets skull så får jag ha

koppel tills jag verkligen lärt mej att gå på den.

 

Så ordningen är återställd, jag har fått en massa godis och beröm och är på fria tassar. Snabbade mej bort 

från bron så jag skulle slippa den igen.

 


Jaha en Ekorre där uppe och lika oartig som alla andra. Tror till och med att den svor åt mej.

 

Gick till skogen, matte skulle kolla bristen på svampar inför den där svampträffen nästa helg.

 

Skulle inte tro att de här Svarta trumpeterna hinner bli stora på en vecka. Titta på tallbarret så syns det

hur små de är.

 

Letade godis som nån slarvig människa hade spritt ut. Finns inte en smula godis kvar i skogen,

 

Kantarellerna hade dött torkdöden i alla fall de allra flesta. Fanns nån enstaka som levde.

 

Det är äckligt hett och jag vill bada. Fast här är det visst inget bra, massor med sten så jag fick vänta lite.

 

Så där hundbadet nu ska jag bada, fast först drack jag upp en del av sjön.

 

Vattentjuven har snart stulit sjön, det ska visst vara vatten en bra bit upp på träden normalt.

 

Var i alla fall väldigt skönt att bada, svalkade skönt. Tillbringade lång tid i vattnet.

 

Träffade på en trevlig kille som heter Nobel, honom lär jag träffa igen. Gillar nya hundbekantskaper.

 

Sån här svamp har jag aldrig sett. Heter Stolt fjällskivling och är väldigt god enligt matte, fanns bara en

men den följde med hem.

 

Hej fd Sirihusse dej var det väldigt länge sen jag träffade. Var lite misstänksam för sist så försvann ju matte

 i flera veckor.

 

Tänkte hålla till vid grinden, bara för att vara alldels säker på att inte bli bortglömd.

 

Fast jag är mutbar, det gick minsann att muta mej med leverpastej. Låg under bordet där det var skugga medan människorna fikade.

Matte kom ihåg att ta med mej när det var dags att gå hem.

Slappade och gjorde ingenting alldeles för hett.

Släpade mej ut på eftermiddagsrunda, äckelhett så den blev ganska kort.

 I morgon ska det visst bli bättre väder då ska jag få åka till nån skog. Ska kolas mera inför allt det där

nästa helg.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards