wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2016

Skogen och träffat bloggkompisen Arlo

Av Wilma Border collie - 24 augusti 2016 17:40

Blev mycket i dag också.

Ovädret är ju här och det är tur att matte är morgonpigg så jag hinner med en sväng i skogen innan

det blir äckelhett.

 

Jaha skog som jag har varit i. Matte skulle kolla av den inför den där svampträffen.

 

Jag spanade av området men såg inget av direkt intresse. Matte kollade svampar och hittade en del som

fick följa med hem.

 

Fast Vilda grisarna hade hittat hit, de var inte kvar men det syns var de dargit fram.

 

Här finns det nåt som du säkert vill ha och jag vill ha godis och beröm.

 

Fick massor med beröm och godis. Tror att matte begriper nu att jag faktiskt kan såna här

Rödgula trumpetsvampar.

 

Om det kunde komma massor med svampvatten då skulle det bli alldeles perfekt här. Lera är mycket

vårdande för pälsen.

 

Jaha det där är några svampar. Undrar vad som händer om jag nosar på dom?

 

Snälla kan jag få godis? Jag fick godis och beröm fast matte inte plockar Fjällig taggsvamp.

Sen började det bli så olidligt hett att det var lika bra att åka hem, jag hade i alla fall hunnit med ett

par timmar i skogen.

Hann vara hemma en stund så sa matte att jag skulle gå ut och få träffa nån.

 

Här kommer han min bloggkompis Arlo. Han var på tillfälligt besök här i Malmköping och då frågade hans

matte min om vi hade tid att träffas.

 

Bäst att kolla av varandra ordentligt.

 

Nej Arlo jag luktar inte gott längre och vill ha min bak ifred. Alltså satte jag mej ner.

 

Karlar!!!

Arlo blev alldeles störtförälskad i mej.

 

Skulle gå en sväng tillsammans. Måste säja att Arlo var en mycket efterhängsen beundrare.


 

Men Arlo, vi skulle ju bada. Tänkte att vatten skulle svalka av honom en del.


 

Badade mycket, var skönt eftersom det var äckelhett. Arlos heta känslor behövde liksom svalkas av.

Bad hjälpte i alla fall en stund.

 

Jag föreslog att vi kunde prova att dansa.


 

Arlo är superduktig på dans. Han tränar visst sån ihop med sin matte också.

 

Men vilka fladderöron han har.

 

Tänkte att vi skulle kunna vara lite romantiska vid strandkanten. Typ studera vattnet och prata om de

väsentliga sakerna i våra liv. Lära känna varandra lite bättre så här på första dejten.

 

Ingen hejd på Arlos heta känslor inte. Till och med uppe på ett bord.

Tydigen så träffar han mest killar, inte konstigt att han blev så kär i mej då.

 

Dags att skiljas åt och Arlo är alldeles slut. Han tål inte heller det här ovädret med hettan och så uppvakta

mej hela tiden.

Det var i alla fall jätteroligt att få träffa honom i verkliga livet och jag hoppas att vi ses igen.

Faktiskt så sov jag också väldigt gott när jag kom hem.


 
 
Göran

Göran

24 augusti 2016 20:26

Din matte gör alldeles rätt i att låta den fjälliga taggsvampen stå kvar. Vissa hävdar att den är ätlig och god som ung och späd men jag testade en gång och tycker sen dess att man ska låta den vara.
Särskilt eftersom den är en av skogens allra vackraste svampar (personlig åsikt) och vi behöver även sånt som är vackert!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards