wilmablogghund

Alla inlägg den 30 juni 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag.

Ingenting när jag var ute på morgonrunda.

När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.

 

Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha tråkigt. Matte gullade med alla tråkgrönsaker.

 

Så skulle monstret eller om det var vindruvsplantan friseras igen. Detta är bara en del av allt som matte klippte bort.

Hamnade ett mindre berg på komposten, enligt matte blir det bra jord framöver.

Sen gick vi och kollade om det ens tänkte komma några idag.

 

Tilly kom  och bener sennen Thaleia. Henne hade jag viktiga samtal med för hon ska vara elev hos mej i höst och lära sej att leta svamp.

 

Jag berättade för Tillyhusse att jag är väldigt ensam och aldrig får nåt att äta. Blev trodd.

 

Basse kom ut. Vi blev bara fem idag jag, Basse, Tilly, Inez och Thaleia.Fast vi hade trevligt med många bra hundsamtal.

 

Thaleia bliir nog en bra elev för hon lärde sej snabbt att Tillyhusse har gott godis.

Så ökade svampvattennedfallet så alla skulle åka. Jag släppte in Basse och sen var det dags för uppdraget.

 

Vilken himla tur! Där var minsann Moha och Troy också, alltså mer sällskap till mej.

Matte grejade med hönsen och äggen.

 

Hm vi är inte alldeles övertygade om att du verkligen klarar att flytta ägg från korgen till den där palttan där de ska vara. Bäst att vi kollar att det går rätt till utan krossade ägg eller att du glömmer hälften.

Bilden är snodd av Moha och Troymatte.

 

Koll av nästa växthus, föll svampvatten så jag sökte skydd under hallonbuskar för att slippa skador. Moha och Troy pallade jordgubbar på utsidan.

 

Matte såg årets första hallon på väg att mogna. Såna är goda.

 

Nu börjar de där persikorna att mogna. Fast upptäcka dom krävdes att matte tittade från utsidan.

Svampvattennedfallet ökade så det var dgas att åka hem igen.

Fast jag hörde bra saker när vi skulle åka.

Åkte hem, käkade lite och sov. Ute föll svampvattnet, fast de där skyfallen kom aldrig hit som tur var.

Gick ut på eftermiddagsrunda, föll fortfarande svampvatten så det blev en kortare sväng.

I morgon ska det inte falla svampvatten och jag hörde att vi ska vara Skogsröjargänget i en bra skog. Nåt om att kolla om kantarellerna lever efter ovädret och om det är annan svamp på gång.

Blir säkert en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards