wilmablogghund

Alla inlägg den 2 juni 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 2 juni 17:57

Var oväder av värsta slag redan tidigt i morse när jag var ute på morgonrunda.

Sen efter den vanliga evighetslånga väntan var det dags att åka.

Basse satt på sin liftarplats men ville inte åka taxi, nähä då skulle han få gå hem i ovädret.

Matte gjorde tråk i växthuset, vattnade alla tråkgrönsaker och annat tråk.

 

Som vanligt nu missade jag att ta emot Alice och Basse bara för att matte skulel hålla på med tråket.

 

Alicehusse hade fyllt på plaskdammen, Basse kontrollerade och den blev fullt godkänd.

 

Tilly och Gunhild kom också. De godkände  de med. Människor kan om de vill.

 

Sen gick vi till sjön, enda stället som går att vara på. Sällskapsbadade med de andra en stund. Men vattnet börjar vara så var,t att det svalkar inte så mycket.

 

Fast sjövatten är gott att dricka.

Blev bara fem stycken idag, tror det var för mycket oväder för de flesta att ge sej ut.

 

Jag och Gunhild höll oss i skuggan och snackade emdan de andra fortsatte att bada.

Så skulle alla hem.

 

Moha och Troy med matte dök upp. Matte friserade druvrankan som försöker invadera hela växthuset igen. En del försvann men mycket kvar eftersom det blev galet hett där inne.

 

Krusbärsbuskarna och komposten fick nya burar.

Sen skulle vi fixa uppdraget.

 

Troy bestämde sej för att han skulle minsann åka med mej. Faktiskt så fick han göra det. Var helt okej att ha honom som passagerare.

Åkte och fixade det som skulle göras. Troy badade och jag höll mej i skuggan. Skitväder, jag vill göra saker men det går inte nu. Åskar han härjar visst överallt utom här.

Åkte hem och somnade.

Gick ut p en vidrigt het eftermiddagsrunda, lika äckligt i skuggan som i solen.

 

Den här bilden är 5 år gammal. Idag är det så länge sedan jag och Basse träffades första gången, lille Basse 8 veckor som utsåg mej till sin nya mamma.

 

Redan då gillade han att bada.

I morgon ska vi få fira. oväder ska det bli men matte har visst nån plan.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards