wilmablogghund

Alla inlägg den 27 maj 2024

Av Wilma Border collie - Måndag 27 maj 17:54

Blev väldigt bra i går. Basse fick sova kvar, sover så gott när vi är två.

Trevligt i morse med gemensam morgonrunda och frukost, precis som det ska vara.

Sen skulle vi iväg och utföra uppdraget.

 

Matte fixade det som skulle fixas. Jag tyckte att jag hörde en bekant bil.

 

Visst gjorde jag det, Moha och Troy kom och tanken var att vi skulle bada. Men det hände konstiga saker.

 

Titta det faller välbehövligt svampvatten!! Basse och Troy tog ett par snabba dopp.

Människorna sa att det de planerat fungerade inte så vi skulle annat.

 

Hem till Basse, svampvattnet föll i mängder. Den där planen som människorna hade den gick inte dne heller.

 

Äntligen dög tråkväxthuset till nåt vettigt. Skydd mot svampvattnet medan tråkgrönskaerna vattnades.

Åkte hem, nån blixtapp varnade för arr Åskar planerade besök, men han drog nån annan väg.

  

Så kom solen och ovädret tillbaka. Hamnade hemma hos Basse igen.

 

Ser fint ut men det är alldeles för hett.

 

Moha och Troymatte gör konstiga fåror där det ska sättas tråkfrön.

 

Så nöjda människor för nu är alla tråkfrön på plats i jorden. Ska bara planteras gurkplantor som först ska växa en del i tråkväxthuset.

 

Blöta tassarna och dricka är helt okej. Vissa andra (inga namn för då blir Basse och Troy kränkta) var helt galna ute i sjön. Tror det var jakt på samma pinne.

 

Alltså till och med Moha badade! Måste ta ett snack med henne om att vi tikar behöver hålla ihop.

 

På väg tillbaka och Basse ansåg att vi skulle leka. Nej tack det var alldeles för mycket oväder för sånt.

Åkte hem, somnade.

Så ringde Bassehusse och Basse får sova här i natt också. Helt perfekt. Ser fram emot gemensam middag, kvällrunda och en god natts sömn.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards