wilmablogghund

Alla inlägg den 26 maj 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 26 maj 18:01

Som vanligt helt okej svalt väder i morse när jag gjorde morgontoalett.

Sen kom solen och ovädret brakade loss.

Hem till Basse, självklart nåt tråk i tråkväxthuset först.

 

Titta! Det hade minsann kommit ett helt gäng med kompisar som jag inte kunde hälsa välkommen på grund av mattes grejande med tråkgrönsakerna.

Ovädret slog till med full kraft.

 

Bra val vi skulle gå till sjön, Typ enda stället som det gick att vara på.

 

En del slängde sej ut i sjön på en gång.

 

Jag sällskapsbadade en del. Skönt att svalka tassarna.

 

Många simmade massor, men sånt ägnar jag mej helst inte åt. Räcker att stå i vattnet.  

Basse och Alice kollade om det möjligen gick att få godis av matte. De hade framgång.

 

Fido tycket att sitta i mattes knä var perfekt för att ha koll på alla andra.

Buster var lika kär i Gunhild idag, men det belv bara skitbilder av det tyvärr.

 

Alla kompisar utom Fido har åkte hem då kom minsann Moha och Troy.

 

Mera bad blev det. När det är sånt här oväder då äjag efter tiden när det var isrejs på sjön. Behagligare för både människor och hundar.

 

Pust! Bar med enorm rabarber för den ger skugga. Trodde det var en massa mera tråk på gång. Men människorna lyckades för en gångs skulle fatta vettiga beslut.

 

Basse fick hänga med mej och så skulle vi åka och fixa med uppdraget. Där går det att bada. Moha och Troy var med för att visas en del viktiga saker. Skulle matte bli sjuk eller nåt så kan de fixa det. Badade mycket medan matte hade kurs med Moha och Troymatte.

Åkte hem. Vi somnade och tydligen så snarkade vi i otakt. Troligen var det mattes vanliga hörselhalluciantioner eller den där fläkten som går hela tiden nu. Vi snarkar aldrig.

 

Eftermiddagsrunda, fortfarande lika hett. Men vi passerade magiska fönstret . Det öppnade sej och vi fick välbehövligt godis.

I morgon ska ovädret fortsätta men det finns en plan enligt matte.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards