wilmablogghund

Alla inlägg den 19 maj 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 19 maj 18:05

Lika vidrigt oväder idag. Var hett och vindstilla redan på morgonrundan.

Så var det dags för hundträff igen.

 

Idag passade det minsann med taxi för Liftaren. För varmt att gå hem enligt honom.

Framme så skulle matte vattna tråkgrönsaker i det där växthuset där det är tusen grader varmt, Höll mej utanför.

 

Medan vi väntade på flera kompisar så fyllde matte på lite mer vatten i plaskdammen. Basse kontrollerade att det blev ordentligt gjort. Människor har dåligt koll på hur det ska vara enligt honom.

Sen dök det upp ett gäng.

Både Bankis och corgien Nasse som inte varit på länge kom. Alltid trevligt att återse gamla vänner.

 

Jag sällskapsbadade en del med Basse, Bankis och Inez. Skönt att svalka tassarna för oväders hettan blev värre och värre.

 

Kollade av bryggan igen, lika bra som igår.

 

Fast det blev så ovädershett där så jag gick till skuggan, har en perfekt plats under bordet där det är riktigt okej.

 

Ute vid Basses öde ö satt Nasses matte och höll honom sällskap medan han badade. Skulle vilja se matte sitta så, vithajarna skulle troligen slita henne i stycken på ett par sekunder, i alla fall är hon övertygad om det.

 

Nasse han fick slita hårt för att torka pälsen. Bättre att bara bada tassar och mage då behöver jag inte lägga energi på att torka mej.

 

Käkade en del godis tillsammans med Poppie, Bankis och Basse, sen återgick jag till skuggan igen.

 

Tillyhusse kom så lika bra att inventera hans godisförråd också. Gott var det.

 

Berättade för Bankishusse om hur otroligt ensam jag är, aldrig nån som umgås med mej, eller ger mej klappar. Han är bra för han trodde på mej.

 

Alla skulle hem. Jag och Basse tog ett avslutande bad. Sen återstod att åka hem.

Somnade ovädret gör mej trött.

Gick på eftermiddagsrunda, hett var det, träffade Zoya en snabbis, trevligt att snacka med en annan hund en stund.

Enligt matte ska det bli lite bättre väder i morgon. Bra eftersom jag och Basse har viktiga saker planerade.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards