wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 juli 2024

Krånglande tangentbord och lite annat

Av Wilma Border collie - Tisdag 2 juli 18:17

Ber om uesäkt direkt för felstavningar och fel bokstäver.

Tangentbordet har dött och det på datorn är så slitet att vissa bokstäver knappr syns. Inte enkelt att ha koll på tassarna då.

Jag håkte till Basse enligt rutin.

 

Jaha tråkväxthuset där matte skulle göra av med mil med snören för att binda upp alla tomat och gurkplantor igen.

Moha och Troy kom också.

 

Ja vi har dötrist medan människorna rensar ogräs. Nåt om att nu när det intte är ovädershett så funkar det.

 

Vadå gulla med kålplantor som verkligen växer. Vi äter inte såna.

Sen efter flera månader så skulle vi vidare till uppdraget.

 

När det regnade och blåste massor så gav en del av ett äppelträd upp. Det ligger numer på marken.

Människorna grejade med tråk,

 

Utanför växthuset så mognar det hallon just nu. Matte motionerade vattenslangen i växtuset för automatbevattningen har lagt av.

 

Troy bestämde sej för att han skulle döda den. En mycket dålig ide skulle det visa sej senare.

 

Blev bad istället, utom jag då som drack vatten eftersom bad är onödigt.

 

Delade på Basses frukost, gott och välbehövligt.

 

Troy hittade ett gammalt revben sen jag och Basse hade fest med såna under ovädret.

 

Men Basse rog tillbaka det, Inga problem med resursförsvar här inte.

 

På väg till hönsen så hittade matte en liten gulkremla, matsvamp men en räcker ingenstans.

 

En bit bort satt en annan, men den var så gammal och torr att arten går knappt att avgöra. Kanske en kantkremla eller en mandelkremla. Hur som helst skoj att det kommer fler arter nu.

 

Moha och Troymatte skulle starta robotklipparen trodde hon. Det gick inte, det får bli mattes huvudvärk i morgon. Nåt om instruktioner via telefonen, tur hon inte är helt otekniskt.


Åkte hem, käkade lite och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda.

 

Nästa svampfynd nästan hemma hos mej. Nejlikbroskskivlingar gamla och nästan döda.

 

Så hade vi rut och fick gå till magiska fönstret. Eller vi fick matte beövde prata med fönstret eller om det var Vivica som har det. Oväsentligt, för vi fick gott godis vilket var det viktiga

I morgon är det bara jag och Basse för Moha och Troy har åkt till det där Stockholm igen. Troy ska opereras för nåt i munnen. Liten och enkel operation så det går säkert bra



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 4 juli 17:55

Basse blev levererad av sin husse i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Så skulle vi hitta på något.   Hamnade i skogen, för nu skulle vi kolla kantarellerna igen. Gick alldeles utmärkt att jobba, de hade växt sen...

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta. Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också. Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där. Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte....

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards