wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 juni 2024

Förhoppningsvis sista ovädersdagen

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen.

Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.

 

Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion.

 

Kom en reporter som skulle intervjua matte redan klockan 7. Perfekt för då var det inte så där hemskt oväder ännu och henne har vi träffat förut. Fast då var vi också ute en tidig morgon, men prtade om svamp och vårt svamphundsjobb i skogen.

 

Medan matte pratade om sin svettsjukdom hyperhidros och att ingen vettig hjälp finns så fick vi lyxfrukost varsitt utsökt ben. Sån här frukost borde vi få varje dag.

Matte har letat efter länken men inte hittat den, inte lätt med välkokt hjärna enligt henne.

Var hemma ett tag sen skulle vi sköta uppdraget.

  

Gick en liten sväng efter vägen, men det blev för varmt.

 

Matte gav hönsen frukost, vilken tydligen passade dom.

 

Någon badade i vad han trodde var smyg medan matte höll på med hönsen. Men spåren i trappen avslöjade honom.

 

Om Basse badat några väldigt många gånger? Nä inte han inte, han bara råkade bli blöt.

 

Matte satt i skuggan och studerade vackra moln. Men tyvärr bara små molntussar som varken innehöll svampvatten eller svalka.

 

Jag höll mej inne i skuggan för nu var ovädret värre än värst.

 

Kom ett jätteplask från vassen. Enligt matte kanske en vithaj på jakt efter henne eller i bästa fall en bäver. Vi kollade sjön men såg ingenting.

 

Väldigt gott sjövattendär är det. Men jag begriper inte varför Basse ska bada medan han dricker.

Följde med medan matte kollade växthus och vattnade blommor. Såg hur hon gav blommorna massor med vatten i hopp om att det skulle utlösa svampvattennedfall.

  

Kom moln från andra hållet också. Men bara såna där små tussar som inte har något innehåll.

 

Mitt favorittillhåll. Rummet där alla ägg matte samlar bor. Så svalt och skönt. Men sen skulle vi hem igen.

Hemma så somnade vi. Det är inte lätt att vara hund i detta oväder.

 

Men titta vilket fint väder som förhoppningsvis väntar i morgon. Både svampvatten och mycket svalare. Kansjke att vi kan orka med våra vanliga roliga hundsaker igen.

I natt får jag sova ensam för Basse har åkte hem, men vi ses igen i morgon som tur är.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Av Wilma Border collie - Tisdag 25 juni 18:03

Det där avskyvärda ovädret blir värre och värre. Vidrigt redan när jag var på morgonrunda, sval sådan är inte att tänka på just nu. Åkte hem till Basse. Började med mattes vanliga tråk.   Vattna tråkgrönsaker i växthuset. Det syns faktiskt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards