wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 juni 2024

En trevlig hundträff igen

Av Wilma Border collie - Lördag 15 juni 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka hem till Basse.

Under över alla under matte lät bli att greja i tråkväxthuset för det skulle komma nya hundar så det var bättre att vi befann oss vid lekplatsen.

 

Nu kommer det nån och jag och Basse är redo att ta emot. Alla ska välkomnas ordentligt.

 

Detta är Azzar en ny kompois. Hans människor har vi träffat med Azzars första besök på hundträffen.

 

Strax efter kom nästa nya kompis en trevlig berner sennentik som de förvirrade självklart glömt namnet på. Hur som helst blev hon snabbt en del av vår flock.

 

Här är de de båda nykomlingarna. Azzar som inte träffar så många andra hundar hade superskoj och vi var runt tio stycken idag.

Att sen matte pratade så mycket tråk med människor så hon höll på att glömma att ta bilder är en annan sak. Tror jag ska lära mej det så det blir nån ordning.

 

Fast hon klarade i alla fall att fylla på plaskdammen och det godkändes av Inez.

 

Fido och Azzar ägnade sej åt nån dans men de behöver definitivt träna mera.

 

Så ansåg han att jag var helt oemotståndlig, allt trevligt att vara uppskattad.

 

Berättade för Tillyhusse att jag var i behov av både godis och lite kel, hade framgång med mina planer.

 

Azzar fick lära sej den viktiga kunskapen att grisen är min, bara min. Han lärde sej snabbt.

Som vanligt gick tiden alldeles för snabbt.

Sen väntade tråkväxthuset och tråkgrönsakerna.

 

De där gurkplantorna måste bindas upp efter som de tokväxer just nu. Så var det nåt med tråktomaterna också.

Moha och Troy med vidhängade matte kom.

Mer tråk och stirrande på alla tråkgrönsaker i stora landet också.

 

Matte lyckades få till en bild på Moha . Troy han skulle inte vara med på bild idag.

Så var det dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda.

 

Hade tur och passerade magiska fönstret som öppnade sej. Perfekt i min trist ensamma tillvaro fick gott godis precis vad jag behövde.

I morgon är det dags igen för kompisar och sen har jag visst andra saker att göra så det lär bli en tassarna fulla dag. Bra för såna gillar jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 20 juni 18:05

I morse blev Basse levererad till mej. Perfekt med gemensam frukost. Sen skulle vi göra saker.   Jaha ska vi vänta i flera hundliv eller? Enligt matte var det knappt fem minuter, men hon har som alla vet ingen tidsuppfattning.   Så Skogsr...

Av Wilma Border collie - Onsdag 19 juni 17:54

Blev så bra igår eftersom Basse fick sova kvar hos mej. Trevligt med gemensam middag och och kvällsrunda, Sen sov vi som vanligt gott tillsammans hela natten. När jag vaknade io morse fortsatte den morgontrötte att sova, han följde med ut på min ...

Av Wilma Border collie - Tisdag 18 juni 18:07

Skulle hämta Basse efter morgonrutinerna.   Jaha blir det inte roligare än så här? Ska vi sitta länge här och glo? Fick höra att Baltsar skulle komma.   Vi skulle gå och bada och matte skulle kolla om Baltsar lyssnade på inkallning.   ...

Av Wilma Border collie - Måndag 17 juni 17:46

I dag skulle vi vara utökad flock. Labradoren Baltsar skulle hänga med oss. Han kom lagom när jag skulle hämta Basse. Åkte och hittade Basse på sin vanliga liftarplats sen skulle vi vidare.   Jag som är en artig hund berättade för honom vad ...

Av Wilma Border collie - Söndag 16 juni 18:00

Så var det dags igen gör trevligt mingel Efter avklarade morgonrutiner så åkte jag. Matte anser att dumpa min bil vid tråkväxthuset är en ypperlig plats numer. Fanns nån plan om några tråkgrönsaker som skulle i jorden, men de sköts upp till senar...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards