wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 13 juni 2024

Väldigt längesen skog med skogsröjargänget

Av Wilma Border collie - Torsdag 13 juni 18:03

Vaknade, gick ut för morgonrunda, försökte falla svampvatten.  Hörde att matte pratade om att nu går det väl inte med dagens plan heller.

Föll massor med svampvatten när jag kom in igen, hade alltså tur och undvek skador.

Sen skulle jag hämta Basse, svampvattennedfallet avtog. Hittade honom på vanliga liftarplatsen.

 

Perfekt för vi serverades välbehövligt godis.

Sen åkte vi vidare, matte stannade på ett bra ställe. Kunde det verkligen vara möjligt?

 

Hamande i en väldigt längesen skog. Har inte varit här sedan förra året, så tassarna fulla.

 

Titta!! Vi är inte ensamma Moha och Troy är befriade från fångenskapen så nu ska vi vara skogsröjargängert. Alldeles perfekt.

 

Degens enda svamp som inte ens är en svamp. Trollsmör, kallas ofta för slemsvamp, men det är en myxocymet. Det är varken, svamp, växt eller djur utan ett alldeles eget rike. Kommer på ved när det är fuktigt ute.

   

Detta var en gång en bra kursskog. Många hundar har tränat på svampsökets hemligheter här, men nu är det slut för skogen är borta. De har tagit alla granar, troligen på grund av granbarkborren. Tur att vi har andra skogar att vara i.

 

Den store skogsägaren studerade sina inbillade ägor.

 

Så tog han Troy till hjälp för att få överblick över förödelsen i den före detta skogen.

 

Moha och Troy kollade alla blåbärskart. Blir massor med blåbär i år och dera matte hittade två som höll på att bli blå också.

 

Tro inte att tre hundar kan titta åt samma håll samtidigt. Jag hade inget behov av att hoppa upp på den stenen.

 

Samma med denna, borde ha varit fyra hundar, men två rymde snabbt.

 

På väg tillbaka. Passerade vattenpölar med gott lervatten, vissa badade, jag nöjde mej med att dricka.

Åkte hem, käkade lite och somnade gott. Hade haft en väldigt bra förmiddag.

Fler såna till oss.

  Eftermiddagsrunda, perfekt för matte behövde prata med Magiska fönstret. Allltså fick vi smarrigt godis, hon borde alltid behöva prata med det helst flera gånger per dag.

I morgon blir det en bra dag igen. Vi hörde vad människorna pratade om när vi lämnade före detta kursskogen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 23 juni 17:54

Dags för hundträff igen. Idag behagade Basse vara vaken och ute när jag kom.   Efter att matte grejat i tråkväxthuset så hade vi koll. Väntan på att det skulle dyka upp kompisar.   Golden Frode kom, mycket trevligt. Sen efter en liten s...

Av Wilma Border collie - Lördag 22 juni 18:01

Mycket bättre dag. Lördag innebär mingel med kompisar. Hem till Basse.   Väldigt lycklig Nisse när jag kom för han ville gå in och han tror fortfarande att det är jag som släpper in honom. Matte öppnade så han kom in, Basse han hade tydlig...

Av Wilma Border collie - Fredag 21 juni 17:59

Vaknade i morse, kom på att idag väntade en sån där eländig ensam dag. Ingen Basse, inga Moha och Troy heller. Gick ut på trist morgonrunda, käkade tråkig ensam frukost. Sen skulle jag göra något. Hamnade i bilen.   Skulle kolla om stjärnh...

Av Wilma Border collie - Torsdag 20 juni 18:05

I morse blev Basse levererad till mej. Perfekt med gemensam frukost. Sen skulle vi göra saker.   Jaha ska vi vänta i flera hundliv eller? Enligt matte var det knappt fem minuter, men hon har som alla vet ingen tidsuppfattning.   Så Skogsr...

Av Wilma Border collie - Onsdag 19 juni 17:54

Blev så bra igår eftersom Basse fick sova kvar hos mej. Trevligt med gemensam middag och och kvällsrunda, Sen sov vi som vanligt gott tillsammans hela natten. När jag vaknade io morse fortsatte den morgontrötte att sova, han följde med ut på min ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards