wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 juni 2024

En massa svampvatten

Av Wilma Border collie - Måndag 10 juni 18:09

Basse blev levererad i morse, perfekt för vi fick gemensam frukost.

Så skulle vi hitta på något, enligt matte var det chans till mer svampvatten.

 

Gå ut? Är du dum i huvudet? Det faller en massa svampvatten, vi kan gå in och sova istället.

Släpades till bilen.

 

Tråkväxthuset skulle ha vetten, eller inte det men alla tråkgrönsakerna.

Vi satt kvar i bilen, tänkte inte alls gå ut och skadas.

 

Nisse blev så glad för han ville in, att han har massor med ställen att vara inne på det har han förträngt. Undrar om han förstod idag att det är matte som ser till att dörren öppnas och inte jag.

 

Tänk nedfallet upphörde och solen kom fram. Nu skulle vi gå en väg vi inte hade gått på länge, trodde matte.

 

Fanns massor med smultron efter den vägen. Goda var de, gick några meter till.

 

Så började Basse vädra och spanan vi var inte ensamma.

 

Kände av vargarna jag också, bara matte med sin usla nos som inget märkte.

 

Basse vände och ville tillbaka till bilen. Matte lyssnar på oss, så vi fick gå till bilen. Ska inte vara i skogen och vara rädda och oroliga.

Men vi behövde röra mer på oss.

 

En annnan liten skog, här är ibland knatarellerna tidiga så vi skulle titta efter såna. Dessutom var det väldigt länge sen vi gick här.

 

Massor med spännade dofter efter både kända och okända hundar.

 

Några kantareller hade inte vaknat, men Basse hittade enligt honom ett utsökt lerdike.

 

I det där trädet hade jag en gång en trevlig ekorrkontakt, men idag var det tomt.

 

Nä nu ska vi till bilen. Det har börjat falla svampvatten igen. Hade tur för när vi satt i bbilen kom det mängder med svampvatten. Vi slapp alltså de akuta skadorna av det.

Hem käkade och somnade. Ute föll det ännu mera svampvatten.

Så kom nästan solen så vi skulle på eftermiddagsrunda.

Passade biblioteket, planerade för lön vid magiska fönstret. Fick ingen för matte såg ett svart moln som närmade sig.

Hann inte hem innan svampvattnet började falla igen, fick diverse skador.

Men vi hjälpte varandra att läka dom. Sen kom solen tillbaka när vi inte skulle ut.

När Basse åkte hem så hörde jag hemska saker. Nu har hans husse semester så nu väntar ensamma morgonrundor och tråkfrukostar för mej. Ett sommarlov, det är väl flera hundliv tror jag. Men vi får i alla fall umgås som vanligt som tur är.

I morgon ska det inte falla svampvatten så då kan vi förhoppningsvis göra mera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 23 juni 17:54

Dags för hundträff igen. Idag behagade Basse vara vaken och ute när jag kom.   Efter att matte grejat i tråkväxthuset så hade vi koll. Väntan på att det skulle dyka upp kompisar.   Golden Frode kom, mycket trevligt. Sen efter en liten s...

Av Wilma Border collie - Lördag 22 juni 18:01

Mycket bättre dag. Lördag innebär mingel med kompisar. Hem till Basse.   Väldigt lycklig Nisse när jag kom för han ville gå in och han tror fortfarande att det är jag som släpper in honom. Matte öppnade så han kom in, Basse han hade tydlig...

Av Wilma Border collie - Fredag 21 juni 17:59

Vaknade i morse, kom på att idag väntade en sån där eländig ensam dag. Ingen Basse, inga Moha och Troy heller. Gick ut på trist morgonrunda, käkade tråkig ensam frukost. Sen skulle jag göra något. Hamnade i bilen.   Skulle kolla om stjärnh...

Av Wilma Border collie - Torsdag 20 juni 18:05

I morse blev Basse levererad till mej. Perfekt med gemensam frukost. Sen skulle vi göra saker.   Jaha ska vi vänta i flera hundliv eller? Enligt matte var det knappt fem minuter, men hon har som alla vet ingen tidsuppfattning.   Så Skogsr...

Av Wilma Border collie - Onsdag 19 juni 17:54

Blev så bra igår eftersom Basse fick sova kvar hos mej. Trevligt med gemensam middag och och kvällsrunda, Sen sov vi som vanligt gott tillsammans hela natten. När jag vaknade io morse fortsatte den morgontrötte att sova, han följde med ut på min ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards