wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 juni 2024

Fortfarande fint väder

Av Wilma Border collie - Torsdag 6 juni 18:11

Blev väldigt bra igår för Basse fick sova kvar. Sånt uppskattar vi alltid.

Sov väldigt gott tillsammans, gemensam morgonrunda och god frukost ihop.

Sen skulle vi hem till Basse.

 

Suuuck, detta tråkväxthus. Allt skulle ha en massa vatten och den där vindruvsrankan skulle friseras igen.

 

Vindruvor kommer det att bli i år, för redan nu är de på gång.

 

Moha och Troy kom och förgyllde vår tillvaro.

 

Vi käkade gott godis tillsammans människorna höll på med tråkgrönsaker. Typ gulla med allt som kommit upp.

 

Det där mitt i bilden ska tydligen bli sallad. Matte som trodde att de inte tänkte gro fick fel. De vill ha svalt för att gro och hon trodde att ovädershettan ställt till det. Men u kommer det, typiskt tråk.

 

Syns dåligt, men Bassehusse hade paus i gräsklippningen så jag såg till att få mysigt magkli och skön massage.

Människorna gjorde en massa tråk.

 

Nu skulle alla små västeråsgurkplantor ut ur växthuset och ner i jorden.

 

Undrar om de blir klara den här veckan eller? Detta är dötrist. Men tillslut var de klara med allt för idag.

Nu skulle uppdraget utföras.

 

Tog sin lilla tid innan det blev av. För det vräkte ner svampvatten en stund. Men det slutade snabbt så de kunde göra vad de skulle.

  

Vissa badade, jag drack vatten, idag skippade jag bron och använde strandkanten istället.

Mycket gott vatten som vanligt.

 

Moha vaktade området. Mycket viktigt uppdrag, men allt var lugnt överallt så inga insatser behövdes.

Åkte hem, käkade och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner men fortfarande behagligt svalt.

I morgon har vi visst en del att pyssla med igen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 23 juni 17:54

Dags för hundträff igen. Idag behagade Basse vara vaken och ute när jag kom.   Efter att matte grejat i tråkväxthuset så hade vi koll. Väntan på att det skulle dyka upp kompisar.   Golden Frode kom, mycket trevligt. Sen efter en liten s...

Av Wilma Border collie - Lördag 22 juni 18:01

Mycket bättre dag. Lördag innebär mingel med kompisar. Hem till Basse.   Väldigt lycklig Nisse när jag kom för han ville gå in och han tror fortfarande att det är jag som släpper in honom. Matte öppnade så han kom in, Basse han hade tydlig...

Av Wilma Border collie - Fredag 21 juni 17:59

Vaknade i morse, kom på att idag väntade en sån där eländig ensam dag. Ingen Basse, inga Moha och Troy heller. Gick ut på trist morgonrunda, käkade tråkig ensam frukost. Sen skulle jag göra något. Hamnade i bilen.   Skulle kolla om stjärnh...

Av Wilma Border collie - Torsdag 20 juni 18:05

I morse blev Basse levererad till mej. Perfekt med gemensam frukost. Sen skulle vi göra saker.   Jaha ska vi vänta i flera hundliv eller? Enligt matte var det knappt fem minuter, men hon har som alla vet ingen tidsuppfattning.   Så Skogsr...

Av Wilma Border collie - Onsdag 19 juni 17:54

Blev så bra igår eftersom Basse fick sova kvar hos mej. Trevligt med gemensam middag och och kvällsrunda, Sen sov vi som vanligt gott tillsammans hela natten. När jag vaknade io morse fortsatte den morgontrötte att sova, han följde med ut på min ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards