wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 juni 2024

Lite jobb och svampvatten

Av Wilma Border collie - Onsdag 5 juni 18:03

Redan när jag gick ut på morgonrunda så var det svalt och skönt, inget otrevligt oväder inte.

Sen åkte jag och hämtade Basse frotfarande bra väder.

Nu skulle vi göra saker.

 

Jaha dags att övervaka mattes jobb med att vräka getingar igen.

Men omgående så började Basse markera att vi var inte ensamma, mycket lukta och spana.

 

Långt där borta ligger det fina moln som kanske innehåller svampvatten.

 

Jag käkade ost på bordet. Basse hade inte tid, han spanade. fast han fick i alla fall.

Getingarna blev vräkta, nu var det bara ett par bon, så de ger nog upp framöver.

 

Så var det dags för koll av dassen. Jag fick klara av det helt utan hjälp.

 

Basse stod på vägen med tappad svans, den förvarade han mellan benen och spanade.

 

Mycket dofter och mycket pinka över. För vår etapp äger Basse, inte vargflocken.

 

Mattes svampabstinens är svår. Henns fynd i dag är inte ens en svamp. Heter vargmjölk. passande namn mitt i vargreviret. Många kallar dom för slem svamp, men det är en myxocymet, ett alldeles eget rike, varken svamp, växt eller djur. Vissa av dom kan röra sej i krypa iväg.

 

Vattentjuven härjar, ån som nyss var överfull har snart inget vatten kvar.

 

Matte skulle titta efter några tråkblommor som heter daldockor, fanns inga. Men vi var på helspänn, ensamma var vi inte och inte ville vi vara där heller. Matte hade diverse åsikter för de senaste gångerna vi har varit där har det varit hur lugnt och stilla som helst.

 

Fanns ingenting att se, men vi kände doften så de kan ha sett oss utan att visa sej.

 

Ja tack vi vill gå till bilen. Är inget roligt att vara i skogen och vara oroliga.

Åkte vidare för vi skulle utföra uppdraget också.

 

Titta så fin himlen har blivit!

När vi var klara så kände matte ETT stänk av svampvatten. Hörde något mutter om att jaha ,det var väl det som kom då.

Åkte hem. Basse som vägrade käka frukost i skogen fick den hemma som lunch istället.

Sen hördes ett märkligt ljud.

Ute så öste svampvattnet ner, kom massor. Mycket välbehövligt.

 

Gick ut på eftermiddagsrunda. Hade slutat falla svampvatten, var så vackert väder, mulet och svalt. Perfekt att kunna ta en runda utan ovädershetta.

 

Snälla Magiska fönster öppna dej! Det ööppnades sej och vi fick godis.Då hände något konstigt, helt plötsligt kom Moha och Troyhusse, Troy hade hört när Basse ropade på magiska fönstret och blivit alldeles till sej. Deras husse fick med sej godis till dom. Vi hade gärna umgåtts men vi ska träffas i morgon. Tyvärr ska det grejas med tråkgrönsaker igen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 23 juni 17:54

Dags för hundträff igen. Idag behagade Basse vara vaken och ute när jag kom.   Efter att matte grejat i tråkväxthuset så hade vi koll. Väntan på att det skulle dyka upp kompisar.   Golden Frode kom, mycket trevligt. Sen efter en liten s...

Av Wilma Border collie - Lördag 22 juni 18:01

Mycket bättre dag. Lördag innebär mingel med kompisar. Hem till Basse.   Väldigt lycklig Nisse när jag kom för han ville gå in och han tror fortfarande att det är jag som släpper in honom. Matte öppnade så han kom in, Basse han hade tydlig...

Av Wilma Border collie - Fredag 21 juni 17:59

Vaknade i morse, kom på att idag väntade en sån där eländig ensam dag. Ingen Basse, inga Moha och Troy heller. Gick ut på trist morgonrunda, käkade tråkig ensam frukost. Sen skulle jag göra något. Hamnade i bilen.   Skulle kolla om stjärnh...

Av Wilma Border collie - Torsdag 20 juni 18:05

I morse blev Basse levererad till mej. Perfekt med gemensam frukost. Sen skulle vi göra saker.   Jaha ska vi vänta i flera hundliv eller? Enligt matte var det knappt fem minuter, men hon har som alla vet ingen tidsuppfattning.   Så Skogsr...

Av Wilma Border collie - Onsdag 19 juni 17:54

Blev så bra igår eftersom Basse fick sova kvar hos mej. Trevligt med gemensam middag och och kvällsrunda, Sen sov vi som vanligt gott tillsammans hela natten. När jag vaknade io morse fortsatte den morgontrötte att sova, han följde med ut på min ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards