wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 maj 2024

Ännu en ovädersdag

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner.

Sen var det dags att väcka honom.

 

Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej.

Sen skulle vi åka och göra nåt.

 

Trevligt här har vi inte varit sen det var vinter och is på sjön. Basse han försvann snabbt.

 

Hittades självklart vid sjön.

 

Sjön var lika badbar i år som förra året enligt honom. Jag nöjde mej med att dricka gott sjövatten.

 

Vackert är det, och långt ute på sjön simmade två svanar, Ville inte umgås med oss, hade bara högljudda åsikter om vår närvaro.

 

Tog en inspektionstur runt huset. Eller egentligen så letade Basse ben. En gång i höstas när vi var här så fick vi massor med utsökra köttben. Sedan dess tror Basse att det ska gå att hitta flera. Inte ett besök här utan att han ska leta såna, lika framgångslöst varje gång.

 

Människorna ska fika, men vi ska posera för bild. Poserar bara om fotografen viftar med en osttub. Blev bra bilder så vi fick lön i form av ost.

 

Så skulle de titta på en massa odlingar, små äppelträd och prtata tråk. Hade ett minne av att den här gav godis. Stämde den gav godis.

Medan människorna fortsatte med sitt så hittade Basse en perfekt stinkande pöl i kanten av ett kärr.

 

Besök vid sjön igen. Jag drack och Basse badade bort det stinkande.

Sen åkte vi hem igen.

Somnade, ovädershettan är inte att leka med.

 

Eftermiddag och vi lyckades passera magiska fönstret. Perfket gav minsann gott godis, precis vad vi behövde.

Samma eländiga oväder väntar i morgon återstår att se vad vi ska hitta på då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik. Vidrig oväder redan tidigt i morse. Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.   Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards