wilmablogghund

Alla inlägg den 29 juli 2023

Av Wilma Border collie - 29 juli 2023 18:21

Hade det nu varit normalt så hade jag fått gå och mingla med trevliga hundkompisar idag. Men så var det detaljen med det fullkomligt onödiga fängelset.

Inget mingel, inget träffa Basse inget skoj alls. Skitdag.

Dessutom är Malmköping belägrat och kaos överallt. Rena undret att det gick att komma ut på nätet nu för det är extremt överbelastat. Tog många evigheter att få upp bilderna för matte som får sköta sånt åt mej.

Skulle ut och röra på mej ett tag. Blev inte så mycket i går eftersom det föll såna mängder med svampvatten och Åskar hälsade på.

 

En liten del av kaoset sett på långt håll. Då var det lugnt just då i alla fall.

 

Alltså vad mycket hanar det finns helt plötsligt. Överallt hittade jag spår av dom. Hade fullt upp med att lämna hälsningar.

Mötte en liten hund, den ville hälsa,. Nej sa matte hon är Hormonhäxa (fast egentligen sa hon att jag löper). men min vill hälsa på alla hundar. Det är inte lämpligt! Du har hane och detta är en löptik!! Okej jag har sett snyggare hanar så även om jag doftat extra gott vete sjutton om han tilltalat mej.

 

Kom hit till en liten skogsbacke. Alldeles tyst, lungt och skönt. Matte funderade på att bo här.

 

Alltså de där 35 millimeterarna svampvatten igår gjorde verkligen nytta. En liten bäck som porlar det var många hundliv sen jag såg och hörde.

 

Jo det växer kantareller här. Fick en massa beröm, men de var så få att de står kvar.

 

Fick självklart ost för besväret.

 

I mattes bok finns ett avsnitt om när man inte ska träna på svamphundsjobbet. Detta anser matte vara ett strålande exempel. Hormonhäxan har tappat all vett och sans och markerar en flugsvamp. Fick varken ost eller bröm för denna insats.

 

Hoppa upp? Nä vet du jag har ingen aning om hur man hoppar upp på såna här och balanserar. Har inget minne av att jag nånsin gjort det. Lyckades få en godisbit i alla fall.

 

Jag kan visst skärpa till mej och jobba! Här har jag hittat nejlikbroskskivling. Fick beröm och ost.

Gick vidare. Träffade ett par människor jag känner som funderade på varför jag inte var på hundträff. Trevliga människor som ansåg att jag kunde väl gå dit och ragga. Undrar om jag ska flytta hem till dom? Verkar mycket snällare än hon som dömt mej till fängelse.

 

Nu ska jag passera genom kaoset. Matte skulle ha tag på några tråksoppåsar. Människor överallt, en massa trängsel och det såldes tingeltangel som ingen människa behöver. Matte fick tag på de där soppåsarna.

Så kände jag en underbar doft.

Hittade ett stånd med en massa smarrigt hundgodis!! Helt perfekt och tänk matte handlade åt mej!

 

Äntligen har vi lämnat kaoset.

Gick hem för matte hade fått huvudvärk av en kvart på den där markanden.

 

Men titta här. Jag fick ett lammben och så finns det två torkade gristrynen till mej och Basse.

 

Katterna fick et par möss och en boll. Mycket uppskattat.

Jag sov bort ett bra tag, blir trött av alla hormoner.

Gick på eftermiddagsrundam håll oss långt från kaoset. Fast det är typ kaos överallt denna helg.

Träffade en gammal svamphundselevs matte och lyssnade på tråkprat.

Hemma fick jag det där lammbenet. Utsökt var det. Måste kolla vid nästa shopping om det finns såna där, annars kanske de kan ta hem.

I morgon är det som tur är sista dagen med kaos, får se hur jag ska fördriva den dagen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards