wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juli 2023

Av Wilma Border collie - 24 juli 2023 17:59

Vet inte riktigt vad jag tycker om morgonen. Matte har sin nya hobby hämta papper och torka mej i baken. I morse syntes det "fläckar" på det där papperet. Jaha det drar ihop sej till Hormonhäxefängelset fick jag höra. Kan väl hända att jag planerar för att ragga snygga hanar men nåt fängelse är verkligen inte aktuellt.

Åkte och hämtade Basse, helt enligt rutin.

Hörde att vi skulle kolla en kursskog.

 

Perfekt sällskap med Moha och Troy, mycket trevligare att vara flera hundar.

 

Här har vi inte varit på flera hundliv.Eller jag och Basse var här en gång i vintras. Eftersom det närmar sej kurser så är det bra att ha koll på läget. Basse och spanade så mycket att de fick vara fångar lite längre.

 

Nu är det så här att vi vet att vi kommer att ha tassarna överfulla och det kräver minsann energi, har du nåt att bjuda på? Vi fick.

 

Så alla på fria tassar och vi har fyllt på energiförrådet. Nu har vi massor att göra.

 

Jodå kantareller finns det. Men torrt nu igen så det behövs mycket svampvatten.

 

Troy tränade på att hitta kremlor tillsammans med sin matte.

 

Och? Ja jag ligger här och funderar över bra raggningsställen och lite annat hormonrelaterat. Sluta genast tjata om fängelse och andra fullkomligt onödiga påfund.

 

Hittade små, små rödgula taggsvampar också.

 

Vet du jag och Moha svälter. Vi har massor att hålla reda på och energin tar slut snabbt. Fick påfyllning så vi kunde fortsätta med alla viktiag hundskaer. Fanns massor med spår efter Hälge, såna är viktiga att ha koll på.

 

Basse hittade nåt som var så viktigt att rulla i. Okänt vad men det var varken kladdigt eller luktade illa.

 

Syns dåligt på bilden men efter den där rullningen såg Basse ut som en hemlös hund som levt länge övergiven i skogen.

 

Moha och Troymatte kan minsann hon också. Helt plötsligt blommade det ost. Alldeles perfekt.

 

Den där Pedant Basse. Alltså fyra hundar har städat noga men han fortsätter att städa.

 

Jaha dags att lämna den här skogen för denna gång.

 

Service fick vatten vi bilarna av Moha och Troymatte. Behövdes för det hade blivit riktigt varmt.

Åkte hem käkade lite och sov.Tog på krafterna att inventera skog.

Skulle skjutsa hem Basse.

 


Tvärnit vid en tall vid Basses hemma. Matte försvann och kom tillbaka med fyra fina kungschampinjoner. Hon missade säkert många eftersom vi inte var med.

Kollade när hon vattnade tråkgrönsaker i tråkväxthuset.

Åkte hem och matte vittjade postfacket.

 

Där hittade hon tidninge Härliga hund. Kola i nästa nummer som kommer 24 augusti är minsann artikeln ocm mej, Basse och boken med. Ett år sedan matte gjorde intervjun per telefon och sen var det en fotograf här i höstas och tog bilder på mej och Basse.

Ska bli spännade om en månad när den kommer i vårt postfack.

I morgon har visst jag och Basse en del att pyssla med, tror jag hört nåt om shopping.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards