wilmablogghund

Alla inlägg den 22 juli 2023

Av Wilma Border collie - 22 juli 2023 18:06

Så var det lördag igen.

Efter morgonrutinerna så åkte jag hem till Basse.

 

I väntan på kompisar så hittade jag en snöbollschampinjon, fick en massa beröm.

 

Basse länsade en hallonbuske. Begriper inte det där med att plocka själv. Vad har vi människor till? Jag äter om nån plockar åt mej, nån nytta ska de göra.

 

Kajsa kom och Alice hade med sej sin inneboende kompis Bassie. Hennes första besök, trevlig hund som hade massor med skoj tillsammans med oss.

 

Fido har varit på rymmen med sina människor och missat allt trevligt ett tag men nu är han tillbaka.

 

Fylla på Plaskdammen är ett viktigt uppdrag och Basse kontrollerade att Alicehusse verkligen klarade av det. Utföll tydligen till belåtenhet.

 

Mingla runt människorna är också viktigt. Det kan vara nån som stoppar en hand i fickan och det brukar vara lönande. Men titta i munnen på Kajsa. Nu har hon snott min gris igen.

 

Jag återtog självklart det som är mitt.

 

Detta är Alice kompis Bessie. Hoppas hon kommer fler gånger, som hon röjde idag är hon nog helt slut för hon har inte träffat så många hundar förut.

Så var det dags för alla att åka hem igen.

 

Så kom Moha och Troy med matte. Troy och Basse övervakade en massa rensning av ogräs bland tråkgrönsakerna.

 

Titta här det blir miljoner med tomater. Varför odlar de sånt? Tänk om det växte tuggben eller gott godis istället, då skulle tråkväxthuset vara intressant.

 

Gallra morötter, lika ointressant det. De enda som uppskattar det förutom matte är marsvinen.

 

Moha och Troymatte ägnar sej åt jakten på de extremt sällsynta grukorna. Självklart fanns det ännu flera.


Sen när jag skulle hem blev det väldigt bra. Basse fick hänga med hem till mej, alltså precis som det ska vara.

Vi käkade lite och somnade.

När det var dags för eftermiddagsrunda så fick matte en idé.

 

Kolla stjärnhovstryffeln igen. Basse rullade, men ingen tryffel.

 

Hjälpte till att kolla men alldeles tomt och ödsligt var det.

 

Hittade bara ett gäng med finludna stensoppar allt från väldigt små till stora och alla vara fulla med larver så de är kvar.

Hem igen, det har försökt falla svampvatten men inga mängder.

Tror vi ska be matte om nåt lördagsmys,för Basse är kvar.

I morgon är det mingeldags igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards