wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juli 2023

Av Wilma Border collie - 18 juli 2023 18:02

Klarade av morgonrutinerna, sen var det dags att hämta Basse.

Åkte och upptäckte att bakom oss befann sej Moha och Troys bil. Först trodde vi att vi skulle åka ochh vattna i växthuset långt bort i skogen.

Men så stannade vi vid en annan väg och träffade människan som äger huset långt bort i skogen.

 

Gick efter den nya vägen, mycket spännande att kolla på. Så sjön långt bort. Meningen var att vi skulle leta svamp, men det var alldeles ödlsigt inte en svamp nånstans där.

 

Ja du det är svårt att jobba när det inte finns en endaste svamp i skogen.

 

Så helt plötsligt var vi på bekanta ställen. Här har vi varit när vi skött om växthuset. Gott vatten i bäcken också.

 

Kan nån berätta för den där i sjön att man behöver inte bada precis hela tiden? Basse var av helt annan uppfattning.

 

Visade att jag är minsann expert på att kolla bryggor. Den var i samma perfekta skick som sist.

 

Bästa lekplatsen. Vi sprang och lekte massor. Dessutom blåte det lagom svalt så perfekt lekväder.

 

Ingen svamp i skogen, men se på tomten fanns det minsann.

 

Finludna stensoppar, men tyvärr för gamla. Typ fulla med larver och sånt oönskat.

 

Vi fick i alla fall ost för besväret.

 

Skulle kolla andra delar av skogen. Lekte lite mer. Bäst att passa på.

 

Det gallras i skogen där. Jag och Troy hittade ett perfekt spanställe. Och den där gallringen utförs så försiktigt, bara en massa döda träd som ska bort för att ge plats åt det friska.

 

Basse intog en sten och bestämde att han minsann äger den här skogen också. Lika bra att spana av den.

 

Jaha de diskuterar nån svamp, bäst att kolla vad de hittat.

 

Matte övervakade kremelprovet eftersom det var kremlor de hittat. OBS detta fungerar bara på kremlor, smakar de milt, ätliga, skarpa oätliga. De här var ätliga.

 

Så där ett gäng med blek ostronmussling också. Trevlig del av skogen, kan beror på att den är fuktigare.

 

Kollade noga så människorna verkligen plockade alla. Vet averfarenhet att de kan fuska.

 

Tillbaka till huset och Moha och Troymatte fick ätliga blommor, så skulle de hem medan jag, matte och Basse blev kvar.

 

Skulle fika, väldigt fin utsikt var det, Basse han drog i väg och tog några bad igen. Jag slappade för jag började vara trött efter allt nytt.

 

På väg till bilen och Basse hittade självklart ett dike med vatten som var tvunget att provas.

Åkte hem.

Vi somnade ganska direkt. Matte påstår att jag snarkade, hon ljuger!!

Så skjutsade jag hem Basse.

Var på torget och råkade upptäcka att magiska fönstret var öppet. Mycket bra för det kom ut godis till behövande hund.

I morgon då ska vi göra en annan skoj grej.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards