wilmablogghund

Alla inlägg den 15 juli 2023

Av Wilma Border collie - 15 juli 2023 17:51

I morse hittade matte nåt konstigt i en av ollorna till svamptorken.

 

Nog för att matte kan en massa svamp men denna håriga variant har hon aldrig hittat tidigare. Vissa funderingar på art och en massa annat. Den måste ha varit rejält larvangripen för den bara försvann så nån torkning blev det inte.

Jag klarade av mina morgonrutiner och sen var det dags att åka.

 

Plockade upp Liftaren på hans vanliga ställe. Mycket nöjd som slapp gå hem.

 

Samtidigt som oss kom Kajsa.

 

Diskuterade en del om vad vi skulle hitta på. Jag letade efter rosa grisen, men hittade bara den gamla trasiga svarta. Den fick duga i brist på bättre.

 

Vi blev inte så många hundar idag typ Jag, Basse, Alice, Kajsa, Sigge, Tilly och Ozzy. Fast Siggehusse ska man hålla sej väl med, han har alltid gott godis att bjuda behövande hundar på.

 

Alice hade sin matte med sej så jag pratde en hel del med henne. Var länge sen så lika bra att passa på att få en del kli och en trevlig pratstund.

 

En del hade nån egen samling vid plaskdammen. Nu var det gamska fint väder så den kändes lite överflödig.

 

Men det var väl...................vad gör MIN rosa gris i munnen på Ozzy?

 

Hörru Ozzy Kleptoman,Jag vet att du är under däcket med det som tillhör mej. Kom gensta fram och återlämna den.

 

Jag återtog självklart det som tillhör mej. Nu tänker jag vakta den och Ozzy kan smyga runt för jag tänker inte släppa den ens för en milliesekund.

 

Ja tack Bassehusse dett är underbart.. Har jag verkligen längtat efter skönt kli och trevlig massage.

 

Jaså Bassehusse tror att han ska sno min rosa gris!! Hade inga problem att få tillbaka den som tur var.

Sen skulle alla till sina olika hemma.

Jag hamnade i tråkväxthuset för där skulle det vattnas igen och plockas fler sällsynta gurkor.

 

Nu börjar de här kapkrusbären att mogna. Hörde nåt om att plocka såna framöver.

 

Titta! När jag skulle släppa in Basse kom Nisse också. Han ville in han med. Antar att han hade varit på rått eller sorkjakt. Basse får minsann konkurrens nu vid sorkhålen. Men Nisse är en snäll katt som delar med sej till Basse som ofta misslyckas med sina jakter.

Jag åkte hem, käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrundam passerade Vivecas magiska fönster som var öppet. Matte påstod att det inte var nån hemma. Det går inte att ljuga för mej. Jag satte mej viftade på svansen och dräglade mycket. Effektivt för självklart serverades jag gott godis.

Gick hem.

Hur det blir i morgon återstår att se. Vissa väderprognoser säjer att det ska falla massor med svampvatten och då blir det ingen. Tråkigt, men vi hundar vill inte dra på oss livshotande skador. Våra oförstående människor vägrar köra oss till djursjukhus för intensivvård. 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards