wilmablogghund

Alla inlägg den 10 juli 2023

Av Wilma Border collie - 10 juli 2023 18:02

Var snudd på ovädershett när jag var ute på morgonrunda.

Så skulle jag hämta Basse för nåt skulle vi hitta på. Såg att matte hade en plan.

 

I väg till en av våra skogar. Bara att börja jobba.

 

Suddig bild men det har kommit nya millimetersnå.

 

En bit bort hittade vi såna som nått plockstorlek också, Nu börjar det verkligen vara skoj i skogen.

 

Självklart ost som belöning. Bästa svamphundsbelöningen. Hoppas matte köper fler tuber för nu lär de gå åt.

 

Så hittade vi föränderlig tofsskivling också. Jag markerade

 

Basse markerade så ännu mer beröm och ost. Livet som svamphund är helt okej.

 

Rotade runt på ett annat bra ställe. Jodå de kommer här också, men dessa måste växa ett tag till.

 

Sen gjorde vi värsta, bästa fyndet.

 

Syns inte så bra men underbara revben, så där lagom halvtinade så de var behagligt svala. Utsökt att gnaga på i skogen.

 

Basse njöt han också. Detta att tugga revben i skogen är en höjdare. Perfekt att de var svala eftersom det började vara oväderhett ute.

 

Så nu ska jag smälta det utsökta benet genom lite avslappnade hundyoga. Att jag råkat tappa frambenen är inget att bry sej om. Det växte ut nya.

 

Träskhunden uppenbarade sej medan jag höll på med yogan. Enligt matte är skitiga hundar lyckliga hundar.

 

Jag gick ner till sjön för att dricka och nån annan skulle bada. Onödigt påhitt räcker med att svalka tassarna.

 

Detta är faktiskt årets första skrytbild. Inga mängder med svamp men vi har jobbat och då ska det vara skrytbild. Hundlag sedan gammalt.

Svampen förvandlades till middag åt matte.

 

Hamnade i koppel för Basse upplyste om att det var nåt i skogen. Fanns ingenting att se.

 

Så där ja, den fallna björken levererar alltid ostblommor. Nu är den mycket välstädad.

Åkte hem, käkade lite och somnade. Tar på krafterna att jobba.

Skulle skjutsa hem Basse, matte vattnade i tråkväxthuset när det är oväder går det åt massor.

Så pratade matte med Bassehusse, han skulle göra nåt så Basse fick hänga med mej hem igen. Perfekt enligt oss.

  

Så här ser det ofta ut numer. Alice Cooper och Mimmi tätt tillsammans.. Han uppför sej som han vore Mimmis mamma, tvättar, pysslar och leker så nöjd med att han en jämnbördig kattkompis.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards