wilmablogghund

Alla inlägg den 16 maj 2023

Av Wilma Border collie - 16 maj 2023 18:04

I går åkte Basse och Nisse hem igen. Fullkomligt onödigt enligt mej.

Dessutom när de hade åkt så tog matte fram den där rostiga slöa burlsaxen avsedd för katter. Tog stackars Alice Cooper och amputerade hans tassar. Jag försökte rädda honom, fick inte då sympatigrät jag i stället. Blev kallad för larvig, för klippa klor har ingen dött av. Vadå klor, jag såg minsann hur tassarna klipptes av. Alice Cooper är så korkad att han protesterade inte ens.

Sov ensam inatt, inta alls samma goda sömn som tillsammans med Basse.

Men så blev det idag och han och Nisse anlände helt enligt plan, mycket trevligt.

Så började det regna ute och jag och Basse skulle hitta på nåt.

 

Jaha nåt jobb på Sörmlandsleden igen. Basse spanade men såg inget av intresse.

 

Bäst att kolla vad som hänt sen sist. Kan vara massor av viktigt.

 

Vårt bästa bord måste självklart kontrolleras.

 

Lika bra som alltid eftersom vi fick ost. Bra behövs energi om vi ska jobba.

 

Började regna mera. Enligt matte helt okej att sitta i skärmskyddet lyssna på regnet och studera sjön.

 

Jag låg och funderade på hur skadad jag skulle bli av nedfallet. Matte vräkte en massa getingar också som trodde att de skulle bygga bon där. Nu börjar massvräkningarna några veckor framåt.


  

Basse ansåg att hålla vakt trots nedfallet var nödvändigt. Det avtog så vi skulle göra annat.

 

Jaha dags att kolla dassen. Nån försöker minsann flytta in under det ena.

 

Denna nån påbörjade nog inflyttningen i natt för det var alldeles nygrävt. Matte tror att det kan vara grävling som tycker att det är utmärkt att bo där.

 

Så vräkte den elaka hyresvärden ännu fler getingar. Betalar man inte hyra får man inte bo på dassen eller i skärmskyddet. Vore bra om de betalade i form av goda ben till oss hårt arbetande fyrbenta etappansvariga.

 

Nu börjar granarna få skott också. Det är minsann himla gott hundgodis de där skotten.

 

Stackars våran hårt prövade Chef, nu hänger det en gammal trädstam igen, måste bort framöver.

 

Basse han kastade sej i ån trots fångenskapen.

 

Bra jobbat av Chefen nu kommer vandrande hundar fram igen utan problem.

 

Träffade faktiskt en vandrare, men den var lika asocial som ekorrarna. Ville inte hälsa och hade bråttom nånstans.

 

Nedfallet har ökat och jag vill hem. Titta jag är så svårt skadad att jag inte ens kan stå på benen. Larv sa matte som sa åt mej att resa på mej och gå till bilen.

Åkte hem, käkade lite och somnade.

 

Eftermiddagsrunda och vi har hamnat hemma hos Basse. Träffade Moha och Troy mycket trevligt. Människorna höll på med en massa tråk igen. Grejade i tråkväxthuset och sen skulle saker i jorden ute i landet.

 

Fullkomligt onödigt, en massa lök, Såna är faktiskt giftiga för oss hundar. Sätt små revben så kanske det belir stora smarriga av dom. Nä då lök i massor i olika fäger, eller i alla fall två plus några andra tråkfrön.

 

Bläää vad det är trist just nu. Visst jag hade Moha och Troy att prata med som inte heller begriper detta med alla tråkgrönsaker..

Åkte hem igen.

 

Förste marsvinsskötare Nisse kollar av att gräset är till belåtenhet.

Nu har Basse åkt hem, men Nisse höll sej undan så han blir kvar till i morgon.

I morgon kommer Basse som vanligt igen, får se vad vi ska hitta på då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards