wilmablogghund

Alla inlägg den 23 juli 2022

Av Wilma Border collie - 23 juli 2022 18:00

I dag var det dags fgör den där releasefesten för boken.

Matte virrade runt samlade ihop ännu mer prylar som skulle in i bilen redan på min trista ensamma morgonrunda.

Sen var det papper i baken på mej. Såg att hon stirrade på det med nån lysten blickk och började prata om Hormonhäxefängelse.

Vadå två bloddroppar????? Är väl inget att låsa in mej för eller??


Så var det ännu mer som skulle in i bilen, ett under att jag fick plats. Stopp hos Rottis Helga för att hämta nåt som doftade utsökt.

 

Så här ska det inte se ut. Nu ska det grejas. i Basses uterum.

 

Nu börjar det likna nåt. De är bra på att samarbeta människorna.

 

Så nu börjar det vara klart tills alla besökare kommer. De fina blommorna fick matte av Alice människor.


 

Om jag nu glömt att berätta det så har vi världens bästa Grisöronaffär, Titta Flens djurcebter sponsarde minsann med smarrigt godis till sugna hundar.

 

Ute började det komma fler hundar. Var ute och hälsade på en del av dom. Måste vara lite socila också.

 

Titta vår privata köttbulle restaurang, alltså mattes mamma.

 

Så kom Rottis Hlegas matte också. Mycket trevligt. Det kom många människor.

 

Tack snälla jag har inte käkat köttbullar på många, många år. Verkligen utsökt.

 

Basse han tänkte inte missa köttbullarna. Vad då äta snittar som Rottis Helgas matte gjort, vi behöver köttbullar. Fick såna.

 

Rozzo är en smart hund han upptäckte att det doftade utsökt och var på jakt efter köttbullarna. Vet att han också fick smaka.

 

Undrar vad matte och Fidomatte höll på med. Fotografera varandra istället för oss hundar??

 

Fast sen var det inga sysselsättningsproblem. Många ville köpa böcker och de skulle signeras. På bilden syns det att både jag och gamle Sigge Svamphund fick vara med på foton på bordet.

 

Nä du Alice försök inte. Det doftar utsökt men människorna har stenkoll så det går inte att stjäla. Vet at hon fick av det utsökta lösgodiset.

 

Människorna minglade runt ute också. Basse hade bra koll på vad de hade för sej.

 

Nu kommer mina och Basses engelska vänner, ni vet dom vars hus vi vaktar när de är hemma i England.

Mycket trevligt att träffa dom igen.

 

Dålig bild men detta var enligt matte jätteroligt. Två av hennes gamla klasskompisar som hon kanppt träffat sen dess. Och de slutade skolan ungefär när dinousarierna levde.

 

Massor med presenter blev det också. Viktigast är självklart hundgodispåsen som vi ska ha fest på vid tillfälle.

Sen hade de döär två timmarna gått. Dags för människorna att packa. De packade och grejade.

Så var det hem en liten stund, Matte skulle äta och så skulle vi vidare.

 

Jaha nu ska den där releasen fortsätta hos förläggaren i hennes butik

 

Reklam ute på gatan minsann.

 

Snyggt skyltfönster också. Många upplagor av mej.

 

Här ska matte sitta och signera böcker en timme.

 

Trevligt jag träffade många jag känner som ville umgås.

Viveca kom men utan sitt magiska fönster.

 

Golden Mikko kom också. Nu ska han lära sej att leta svamp.

 

Matte fick ännu mer blommor.

 

Ointressant med blommor. Jag fick minsann en mycket trevlig påse med massor av smarrigt godis.

 

Så fick jag ännu mer av Mezzo och Primos matte. Känns bra med välfyllt förråd. Tror vi ska ha fest iskogen nån dag.

 

Tog ett smarrig grisöra ur första påsen som jag käkade upp.

 

Bjössihusse kom också och handlade bok och gav matte blomma. Det ser nästan ut som en blomsteraffär hemma hos mej nu. I bakgrunden syns mattes förläggare som trode på manuset och bestämde sej för att ge ut det.

 

Releasefest hela dagen är jobbigt. Jag somnade och sov medan matte signerade böcker.

Blev väckt, Dags att sluta för idag. Gick en sväng åkte hem och somnade igen

Matte är mer död än levande men så nöjd och glad över en perfekt dag. Många har hört av sej och berömmer boken.

Får se hur det blir i morgon om det blir hundträff eller om jag sitter i fängelse.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards